Akvariegrotta och kampfiskfena

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Akvariefiskarna
    • August 2018
    • 14

    Akvariegrotta och kampfiskfena

    Hej!

    I somras inhandlade jag ett aquael shrimpset 30l som jag hittils fyllt med växtlighet. Nu funderar jag på att få låta en kampfiskhane flytta in där. Detta är första gången jag har startat upp ett akvarium, och det är mycket viktigt att kampfisken trivs och mår bra. Jag har för närvarande relativt mycket växter, men inga flytväxter, och eftersom kampfiskar tycks gilla dessa ska jag skaffa det innan han flyttar in. Jag tänkte även skaffa en Trixie stenplatå 19 cm, som blir som en grotta där han kan gömma sig om han känner för det. Jag undrar dock, finns det risk att en stenplatå på något sätt skulle kunna skada hans fenor (halfmoon)? Om ja, vilken sorts dekoration skulle istället kunna skapa gömställen men vara ofarlig för kampfisken?
    Tack!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Tror inte att stenen skulle skada kampfisken, men kan tycka att ett något större akvarium vore lämpligare.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Akvariefiskarna
      • August 2018
      • 14

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Tror inte att stenen skulle skada kampfisken, men kan tycka att ett något större akvarium vore lämpligare.
      Okej, jag förstår. Tack för ditt råd. Då blir det ingen kampfisk i detta kar, utan någon lämplig räksort istället.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Tycker du gör helt rätt
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...