Jag behöver hjälp att inreda mitt akvarium!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Calleballan
    • March 2004
    • 11

Jag behöver hjälp att inreda mitt akvarium!

Hej, jag har precis köpt ett nytt 100 liters akvarium. Jag är fortfarnade bara nybörjare, men ja har haft akvarium i cirka ett halvår (det förra var 45 liters). Men som sagt jag behöver hjälp att inreda det snyggt. I växter har jag 2 st Javaormbunke (tror ja), och sen 2 små Anubias (tror ja). I fiskar har jag 9 neontetror, 2 svärdbärare, 2 platy och 1 Ancistrusmal. Som botten sten har jag "grövkornigt" grus. Sen har jag också en stor snäcka och lite små skiffer bitar. Sen har jag 2 krukor. Jag vill veta vad ja ska göra med allt? Om jag ska köpa nytt eller vad jag ska göra. Tacksam för svar!
    /Calle
  • crossniklas
    • October 2003
    • 223

Det bror ju på vad du ska för fiskar i det nya karet, men jag tyvker helt klart att du ska skaffa mkt växter

Kommentar

• Neptun
      • March 2004
      • 719

Det bästa sättet att få idéer är att titta på bilder av andras akvarium. Här på zoopets hemsida finns t ex en avdelning som heter "Snygga akvarium". Du kan även surfa runt på www.zoonen.com för att se hur andra har inrett sina kar.
      "Failure does not require planning"

Kommentar

• Calleballan
        • March 2004
        • 11

Jag har kollat på snygga akvarium här på zoopet, men dom är aldeles för avancerade. Jag fattar inte hur man gör så fint. Jag har kollat lite på zoonen också men hittar inte några bra. Ska kanske titta lite till. Sen tänkte jag köpa bläster sand på biltema... e det bra?

Kommentar

• Neptun
          • March 2004
          • 719

Den sanden har jag och den fungerar fint. Jag tvättade sanden innan jag lade i den för att slippa grumligt vatten i början, men det är många som inte gör det.