tvål på rötter...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • steffo
    • September 2003
    • 60

    tvål på rötter...

    vi har ett gäng rötter hemma och jag har nu bsstämt mig för att de åter ska få sin plats i ett akvarium, men problemet är att när vi för 10 år sedan gick över till afrikaner (malawi... suck...) så hamnade rötterna tillfälligt i en hink i badrummet.

    mindre lyckat kom vi fram till, då lillebror (3 år då) hällde schampo på dem...

    jag ska starta upp ett SA-kar tänkte jag nu och vill helst slippa köpa nya rötter, går mina att sanera? nya är ju inte direkt billigt om man vill ha ett gäng...

    har tvättat av dem, men våggar inte testa hur som helst...

    //steffo
    life's a bitch, 'n then u die. so f**k d world 'n lets get high!
  • Zone
    • February 2004
    • 680

    #2
    Jag hade samma problem för en tid sedan, jag fick rådet att laka ur rötterna, alltså blötlägga dom i t.e.x ett kar el. liknande i cirka en till två veckor, själv använde jag balja i cirka en vecka och i mitt fall funkade det utmärkt.
    MVH.
    Tommy.

    Kommentar

    • steffo
      • September 2003
      • 60

      #3
      tackar. får prova det.

      kan ju koka dem oxå, de har trots allt legat några år oxå...

      //steffo
      life's a bitch, 'n then u die. so f**k d world 'n lets get high!

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Ha dom i varmt vatten, tex i badkaret. Byt vatten en gång om dan å skrubba dom med en borste så kommer du nog få bort det..

        Kommentar

        • heljis

          • June 2003
          • 1150

          #5
          Har du en å eller liknande i närheten, med snabbt rinnande vatten, kan du lägga i dem där (välförankrade) några veckor. Efter det är du garanterat av med all ev. tvål. (Egen risk )

          Lycka till!

          Martin
          Martin Heljedal

          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

          Kommentar

          Arbetssätt...