Akvarie lack - vilket är bäst/billigast?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zdybnet
    • December 2003
    • 406

    Akvarie lack - vilket är bäst/billigast?

    Vad kostar sånt här akvarielack som man har till att lacka bakgrunder med? Vilket är bäst? Vilket är billigast?
    //Karro & Johan
  • oresare
    • December 2003
    • 273

    #2
    Jag kollade hos flügger och de har en som heter EP-V Topplack som kostade 229,80 för sammanlagt 0,8 liter och det skulle gå åt kanske halva till ett 112-liters trodde de. Beror ju lite på vilken yta man har hur mycket som går åt. Men jag har inte provat själv (än).

    Kommentar

    • zdybnet
      • December 2003
      • 406

      #3
      Men ja har läst att man ska köpa det i akvarieaffären för att vara säker på att det inte innehåller "gift"? Eller??
      Finns det inget billigare lack? Eller nån mindre tub/flaska. Tror inte jag behöver så mycket. Ska göra en bakgrund som är 90 x 40 x 10.
      //Karro & Johan

      Kommentar

      • pkaffe
        • February 2004
        • 5

        #4
        Både Hornbach och Bauhaus har Fluggers lack till billigt pris....

        Kommentar

        • zdybnet
          • December 2003
          • 406

          #5
          Okey ungefär vad kostar det på bauhaus? ¨Nån som vet? Är det nån som har testat detta "fluggers" lack?
          //Karro & Johan

          Kommentar

          • oresare
            • December 2003
            • 273

            #6
            På flügger sa de att de var säkra på att det var giftfritt när det var torrt. Så riktigt akvarielack är nog bara dyrare. Jag har pratat med två som använt det och en har det gått jättebra för i över ett år nu och för den andra så blev det två vitaktiga fläckar där han penslat på lite för tjockt men det luckrades inte upp mer utan han lät det va och planterade lite växter framför. Det har han kört med i tre månader nu.

            Kommentar

            • zdybnet
              • December 2003
              • 406

              #7
              ahaa okey. Får ta och ringa runt lite imorron då
              //Karro & Johan

              Kommentar

              • heeke
                • April 2003
                • 5033

                #8
                Angående Flüggers "EP-V Topplack" som jag har egen erfarenhet av, så gäller det att blanda härdare och lack i rätt mängd. Jag gjorde missen att jag mätte på ett ungefär. Allt såg jätte bra ut tills bakgrunden kom i vattnet. Efter några dagar blev lacken, där den var som tjockast, vitaktig.
                Men det spelar ingen roll vilket lack du väljer, det gäller att blanda rätt (använd våg), annars blir lacken vitaktig.

                /heeke
                heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...