Antal insug BTN?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    • January 2002
    • 108

    Antal insug BTN?

    Fortsätter att tjata BTN.

    Ska ordna med filtreringen enligt Zoopets artikel, en powerhead 802 med slang ut genom bakgrunden och filtermatta mellan pump och insug.

    Har köpt en 65mm sil som skall limmas på insuget (som därmed får samma dimension), men behöver jag fler insug? Risk för översvämning skall det inte vara då bakgrunden inte inte går ända upp till maximala möjliga vattenyta, dvs vattenytan kommer att ligga enligt Juwels rekommendation och det finns därmed plats vid eventuell tilltäppning för vattnet att "gå över" bakgrundens överkant.

    Gäller ju att passa på att fråga innan man fyller karet :-)

    /Jonas
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Om det är ett växtakvarium du skall inreda så kan det vara vettigt med två insugsmål (även om oftast räcker med ett).
    Om du inte har växter i akvariet är risken för att insuget skall täppas igen minimalt.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • salo
      • January 2002
      • 108

      #3
      Tack för det, det kommer att vara malawiciklider i det och en eller kanske två anubiasplantor så jag kör på din linje, blev ett 68cm insug och 20mm ut, nervöst var det att borra i dyrgripen :-)

      Bara limingen kvar.

      /J

      Kommentar

      Arbetssätt...