Ny inredning...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Ny inredning...

    Hej!
    Ska som jag förut har sagt flytta mitt akvarium. Då undrar jag om man samtidigt kan möblera om inuti akvariumet. Just nu har jag nämligen gjort så att 20 stenar ligger mitt i karet, vilket jag tycker gör så att det ser mindre ut. Då undrar jag, ser det större ut om man placerar stenarna lutade mot bakrutan, så att de är över hela baksidan?
    (kommer fiskarna att stressas mera/alltför mycket om man flyttar och möblerar om samt gör rent på samma dag? Eller bör jag vänta med rengöringen och så vidare?)

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg
  • acc
    • March 2003
    • 470

    #2
    Hej Malawi!

    Jag tycker att du ska följa ditt eget huvud vad gäller inredningen. Tycker du att det ser större ut om du flyttar stenarna, -ja då gör du det!

    Jag skulle nog möblera om i samband med flytten. Hellre ett tillfälle för stress än två, om du förstår hur jag menar.

    Antar att det bara är du som kan avgöra hur pass stressade fiskarna blir av flytten, eftersom du är den som ser dem...

    /Acc

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      Ja det är klart=)
      Tänker bara på en annan gång, då jag skulle fånga en ciklid. Flyttade alla stenar, och jakten var igång. 11 ciklider i en enda liten grotta. Snacka om stressigt...
      Får väl ta det mycket långt då. Hoppas att det funkar!!!
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • Koma
        • May 2003
        • 189

        #4
        Om du vil att akvariumet skall se större ut så skall du nog inte ställa dem alla längst bak. Sätt dem olika långt från bakkanten för i grupper mer djup.
        ¡Hasta la victoria siempre!

        Kommentar

        • Koma
          • May 2003
          • 189

          #5
          Om du vil att akvariumet skall se större ut så skall du nog inte ställa dem alla längst bak. Sätt dem olika långt från bakkanten i grupper för mer djup.


          (skall det vara, klipp-och-klistra)
          ¡Hasta la victoria siempre!

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #6
            Lite större stenar/grupper längre fram så ser de mindre bakom ut att vara långt bakom. Du får experimentera lite, samtidigt vill du ju inte täcka områden med allt för stora stenar i förgrunden.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            Arbetssätt...