Skapa egen bakgrund tips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lejonmarie
    • September 2003
    • 14

    Skapa egen bakgrund tips!

    Jag har funderingar på att ska en bakgrund till mit 540 liters men har några funderingar. Behöver Er hjälp! Det finns såå många här inne som har erfarnhet och är duktiga så det vore synd att inte ta vara på er kunskap!

    Lite mer info om mitt avkvarium.
    540liters Dalzooline.
    Jag har Centralamericaner, Vieja Synspila, Jackdempsy och Guldsöm.
    Jag ahr bra vatten värden (vill ha lite högre ph) och friska firrar
    Jag har tre innerfilter/pumpar: 2 st tethra tech 1000/h var och en eheim 1500 L/h. och en värmare.
    Allt detta vill jag dölja bakom bakgrunden som jag ändå vill att den ska ta så lite plats som möjligt.
    Jag skulle tänka mej att öven täcka en av kort sidorna med bakgrund oxå, då kan jag sätta 2 stycken pumpar i det hörnet har jag funderat på.

    Frågor:

    Vad kostar ungefär en bakgrund i friggo.

    Färg, vilken färg ska jag anväda som är bäst (gärna prisvärd) och ska jag lacka eller inte, vad är för, nackdel med att lacka? Skulle kunna tänka mej att höja ph värdet lite så det är jag inte rädd för. Men jag vill ha ett snyggt resultat som är hållbart!

    Innerfilter, kommer vattnet åt att cirkulera in när pumparan sitter bakom bakgrunden? Måste man i så fall ha mcyket nät där så att det blir fritt. Utblåset är ju givet att det måste sticka ut med en liten förlängningsslang.

    Vore jätte tacksam för tips!! tack
    Marie
    540 l central america
    170 l Malawi
  • Koma
    • May 2003
    • 189

    #2
    Pigment blandar du direkt i spacklet. Jag tycker du skall använda en mörk gråbrun blandning till dina centralamerikaner. Har du tur får du en snygg algbeläggning i brunt och grönt...
    ¡Hasta la victoria siempre!

    Kommentar

    Arbetssätt...