Bakgrund och urgiftning ????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

    #16
    Malawi trivs bra med det pH:t.
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

    Kommentar

    • davide
      • February 2003
      • 1093

      #17
      instämmer.
      MVH David
      www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

      Kommentar

      • Eric
        • October 2003
        • 52

        #18
        Morgan: Jag råder dig att köpa ett ph-test och testa vattnet kontinuerligt under de första dygnen samt att vänta med att sätta i fisk eftersom ph värdet kan komma att stiga allteftersom husfixen lakas ur.


        //Eric
        Eric

        Kommentar

        • heljis

          • June 2003
          • 1150

          #19
          kollade på din zoon, 38 malawi i ett 250 liters?
          Det låter lite mycket i mina öron.. Tycker snarare att en 10-12 stycken är lagom till ett sådant akvarium. Du kan lätt få problem med nitrit om du har ett så överbefolkat akvarium.
          Bakgrunden var väldigt fin dock!

          Mvh. Martin
          Martin Heljedal

          They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

          Kommentar

          • lejonmarie
            • September 2003
            • 14

            #20
            Hej Morgan.
            Snygg bakgrund och pedagogiskt och snygg beskrivning hur du gick till väga. Jag har funderingar på att ska en bakgrund till mit 540 liters men har några funderingar. Behöver Er hjälp! Det finns såå många här inne som har erfarnhet och är duktiga så det vore synd att inte ta vara på er kunskap!

            Lite mer info om mitt avkvarium.
            540liters Dalzooline.
            Jag har Centralamericaner, Vieja Synspila, Jackdempsy och Guldsöm.
            Jag ahr bra vatten värden (vill ha lite högre ph) och friska firrar
            Jag har tre innerfilter/pumpar: 2 st tethra tech 1000/h var och en eheim 1500 L/h. och en värmare.
            Allt detta vill jag dölja bakom bakgrunden som jag ändå vill att den ska ta så lite plats som möjligt.
            Jag skulle tänka mej att öven täcka en av kort sidorna med bakgrund oxå, då kan jag sätta 2 stycken pumpar i det hörnet har jag funderat på.

            Frågor:
            <ul><li> </li><li> </li><li> </li></ul>Till Morgon: Har du bara ytterfilter där slangarna sitter bakom bakgrunden? eller har då oxå filter.

            Har du en ungefärlig kostnad vad din bakgrund blev att kosta!?

            Till alla:

            Ni har diskuterat färg, vilken färg ska jag anväda som är bäst (gärna prisvärd) och ska jag lacka eller inte, vad är för, nackdel med att lacka? Skulle kunna tänka mej att höja ph värdet lite så det är jag inte rädd för. Men jag vill ha ett snyggt resultat som är hållbart!

            Innerfilter, kommer vattnet åt att cirkulera in när pumparan sitter bakom bakgrunden? Måste man i så fall ha mcyket nät där så att det blir fritt. Utblåset är ju givet att det måste sticka ut med en liten förlängningsslang.

            Vore jätte tacksam för tips!! tack
            Marie
            540 l central america
            170 l Malawi

            Kommentar

            • lejonmarie
              • September 2003
              • 14

              #21
              hej igen

              Jag ser att jag har en del frågor som kanske inte hör hemma under detta ämne. Jag skapar därför ett nytt ämne oxå!
              men Morgon om du vill så svar här i ditt eget ämen.
              Annars är ni välkomna till ett nyttt ämne på detta intressanta område!
              Marie
              540 l central america
              170 l Malawi

              Kommentar

              Arbetssätt...