Akvarie sten

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TLindome
    • October 2003
    • 107

Akvarie sten

Halloj
    Någon som har tips på var man hittar bra akvarie sten i naturen, sten man kan "bygga med"?
    Lava och sandsten är två bra sorter, men svåra för att inte säga omöljiga att hitta i Gbg-trakten.
    222liter ciklider,gurami,tetror och en vilsen husse.
  • Morpheus
    • February 2003
    • 673

Du kan nästan ta vilken sten som helst, men om du tar den på stranden så se upp med parasiter. Koka de du plockar ute i vid havet.
    Använd sådan sten som ser någorlunda lika ut, annars kan det se plottrigt ut. Mycket utav stenen i naturen är ganska slipad, om den är det kan man köpa vanlig akvariet silicon och limma ihop stenarna så att det inte rasar. Jag köpte min silicon på Clas Ohlson billigt. Se till att det står 'Akvariesilicon' på tuben
    Mvh Anders

Kommentar

• Scan
      • November 2002
      • 93

Tag dig råd att köpa lavasten. De kostar ju inte mycket, är snygga och väger nästan inget, vilket underlättar möblering mm.

Kommentar

• TLindome
        • October 2003
        • 107

Halloj
        Jo, lava är nog bäst trots allt.
        Tänkte bygga upp 6-7 sten i mitten mot bakrutan så att det blir flera håligheter, kanske blir för tungt med granit eller gråsten.
        Hur är det med sandsten? Finns den i den svenska naturen över huvud taget?
        222liter ciklider,gurami,tetror och en vilsen husse.

Kommentar

• davide
          • February 2003
          • 1093

Tror inte det blir för tungt med vanlig sten, du kan ju kolla på mina bilder så får du se hur mycket valig sten jag har. (ca: 70kg)
          vissa har MYCKET mer!
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

Kommentar

Arbetssätt...