Jag tänkte sticka ut till en grusgrop jag känner till och hämta kullersten till mitt akvarium. Är det nån typ av vanligt förekommande sten jag ska undvika? Fungerar valig "gråsten" från en grusgrop utan att ge några problem?
Naturstenar till akvarium?
Kollaps
X
-
jag har bara natursten och naturgrus i mina akvarier. och har inte tänkt på något men det funkar bra.Kommentar
-
Vist kan du ha naturstenar i ditt akvarium.
Man kan ju hitta en del med fantastika former, mönster och färger.
Jag har själv plockat några och lagt ner i min burk.
Tänk bara på att skrubba av dem ordentligt och att hälla kokande vatten på dem, så att ohälsosamma bakterier och organismer dör innan du lägger ner stenarna i ditt akvarium.-Niclas-Kommentar
-
Jag har bara natursten och grus jag oxo! Många ggr snyggare än de trista man köper dyrt i affärerna!/ Patrik /Kommentar
-
Ursprungligen skickat av Ancistrus
Tänk bara på att skrubba av dem ordentligt och att hälla kokande vatten på dem, så att ohälsosamma bakterier och organismer dör innan du lägger ner stenarna i ditt akvarium.
Lägg stenen på ett liggunderlag/frigolitskiva i badkaret å duscha försiktigt med så varmt vatten du kan ett par minuter. Vill du så låt stenarna ligga i badet över natten med varmt vatten.
Om du häller kokande vatten på stenen så dör inte bara ohälsosamma organismer, dom flesta gör det..Kommentar
Kommentar