Golvlack vs Epotex

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tricella
    • October 2002
    • 1052

    #16
    Kan det vara så att ingen vill "erkänna" att den dyrare lacken har samma "problem"??
    Jag hade problem med Epotex...men det var pga felblandning mellan lack och härdare. Nu har jag precis i dagarna plockat ur bakgrunden för att installera en ny och då såg jag att det andra lagret under det vitnade var perfekt!

    Kanske var sista lagret fel eller så kanske jag lackade för många lager 3-4st om jag minns rätt.

    Kommentar

    • MalTok
      • January 2004
      • 20

      #17
      Jag har använt epotex lack och har inte haft några problem alls.
      den fick härda i 2 dygn sen sköljde jag noga och gjorde ett par vatten byten för att va på den säkra sidan.
      har funkat i 2½ år nu och jag är mycket nöjd!
      rekomenderar starkt epotex
      mvh Niklas
      640liters Fisksoppa

      Kommentar

      • davide
        • February 2003
        • 1093

        #18
        Jag rekomenderar också epotex.
        Men oavsett lack så är det viktigt att man är noga och blandar rätt som "Tricella" skriver.
        MVH David
        www.Umea.akvarieforening.se | www.tanganyika.sidan.nu | Zoonen

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #19
          Det var ju ett tag sedan jag startade den här tråden. och sedan dess har jag fått lära mig att just mängden lack och härdare är avgörande för hur resultatet blir.
          Det verkar gälla för såväl "vanligt" lack som Epotex.
          Kan ju säga att det inte syns speciellt mycket nu, det vita alltså. Nu har det blivigt alldeles lagom med algbeläggning.

          /heeke
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • AndreasN
            • July 2003
            • 2732

            #20
            Är det någon som vet de exakta proportionerna för Nordsjö Epolan V? Det enda som står på burkarna är att man ska blanda hela satsen på en gång vilket är lite överdrivet för att lacka en liten bakgrund.
            540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

            Kommentar

            • darkside
              • November 2003
              • 165

              #21
              AndreasN: Kolla om det står nåt på deras hemsida om blandningsförhållande, det gör det på epotex sida iaf.

              Kommentar

              Arbetssätt...