färdiga bakgrunder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mar
    • April 2003
    • 17

    färdiga bakgrunder

    hej jag bor i GBG och undrar nu om någon annan från GBG har varit inne i den nya affären Hornbach(eller hur det stavas) dom har färdiga bakgrunder som man kan köpa och det är MYCKET billigt.. men är dom bra? trots allt en "större" affär och ganska nyuppnad..
    btw allt akvarie tillbehör är billigt men fiskarna normal pris nivå
  • stefan75
    • March 2003
    • 38

    #2
    Hej!

    Har dem bakgrunder där? Det visste jag inte. Hur vet du det om man får fråga? Nu blev jag också väldigt nyfiken får nog ta och åka dit till helgen.

    En annan grej. Vad menar du med btw är det någon affär i gbg eller, vart ligger den i så fall?

    //Stefan

    Kommentar

    • Tommy K
      • August 2002
      • 134

      #3
      ---by the way...---
      MVH Tommy K

      Kommentar

      • Mar
        • April 2003
        • 17

        #4
        var lite internationel där BTW=by the way.. jag har varit där men inte köpt en bakgrund än, för jag ville fråga om det var jobbigt att instalera. För dom där viste inget om det alls .
        Hornbach ligger bakom backaplan vid gammla möndals vägen(?) tror jag att det är, ska köpa än nu i vilket fall =)

        Kommentar

        • pyri
          • December 2002
          • 133

          #5
          Hej Mar!

          Vart ligger Hornbach i förhållande till Herkules?

          MVH Rebecca
          540 liters kar med dolkstickstetra, svart neontetra, pansarmal, fjärilsciklid, guppi, bågfenciklid, siamesik algätare, ancistrus och CJ.

          Kommentar

          • Mar
            • April 2003
            • 17

            #6
            en ganska bra bit i från varandra, säg att herk ligger till vänster från "staden" sett så liger hornbach rakt fram.. kolla på www.gulasidorna.se dom kanske har.. ska kolla sen är på jobbet nu

            Kommentar

            • MR T
              • November 2003
              • 8

              #7
              Kommer du från Wågmästareplatsen rullar du mot Tuve.
              Passerar raktfram i korsningen Björlandavägen/tuvevägen
              en it efter ALLT i tele ser du komplexet.
              Går inte att missa.
              Kommer du från Brunsbo och rullar mot s:t jörgen svänger du av generatorsgatan rullar förbi Korsningen vid JET macken (Aröds ind. område) rakt fram i rondellen.
              i detta skede kommer du att se bygget på din högra sida.
              Det ligger snett mittimot John fredrik.
              För många års:en låg där en stor skola (AMU)
              112 liter
              5 Neontetra
              5 Zebrafiskar
              2 Black Molly
              2 Platy guld tuxedo
              2 Platy
              1 Harneskmal
              Alltid lär man sig något nytt.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #8
                Kom en reklambroschyr från dom till hushållen i Göteborg idag. "Lustig" detalj - de rekommenderar att ett akvarium till zebrafisk skall vara minst 80 cm långt, till plecostomus minst 60 cm långt!!!!!!
                Men de hade ju förstås inte med bakgrunder att göra.
                Hornbach vrekar vara ett mycket välsorterat byggvaruhus där man kommer att handla en del byggvaror.....
                Akvarieavdelningen däremot var ganska liten med ett 60-tal akvarier som bara innehöll de vanligaste fiskarna.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • mavve
                  • August 2003
                  • 283

                  #9
                  De har ett hyggligt rikligt sortiment med tillbehör (foder, tillsatser (ej TMG), rötter och annan dekor). Akvarierna påstås var billiga, men om inte minnet sviker mig så slår Herkules dem på fingrarna. Fisksortimentet är tunt och inte speciellt bra priser, möjligen undantaget om du är ute efter neontetror (5:-).

                  Jag försökte köpa krossad skiffer som jag tänkt ha på en liten yta i akvariet, men än så länge säljer de bara 20kg säckar...

                  Kommentar

                  • pyri
                    • December 2002
                    • 133

                    #10

                    Hej!

                    Jag är inte från Göteborg (jag studerara bara där) så jag undrar om man kan åka spårvagn eller buss dit och vilket nummer isåfall?

                    MVH Rebecca
                    540 liters kar med dolkstickstetra, svart neontetra, pansarmal, fjärilsciklid, guppi, bågfenciklid, siamesik algätare, ancistrus och CJ.

                    Kommentar

                    • MR T
                      • November 2003
                      • 8

                      #11
                      Tar du 5:ans vagn eller 2:an till Wågmästareplatsen kan du promenera dit.
                      När du klivit av vagnen från stan knallar du bara mot Tuve på Gustav dalensgatan.
                      Du passerar en mindre SHELL tapp.
                      Och fortsätter den vägen tills du kommer till en stor korsning
                      Den är ljusreglerad.(Gustavdalensgatan/Björlandavägen)
                      Du passerar raktfram och passerar ROSA huset (ett litet cafe)
                      där huset är rosa.
                      Detta skall du ha på din vänstra hand och då skall du ha ALLT i TELE på din högra sida.
                      En bit efter detta kommer du se bygget på höger sida
                      STORT orange bygge.
                      Lycka till
                      112 liter
                      5 Neontetra
                      5 Zebrafiskar
                      2 Black Molly
                      2 Platy guld tuxedo
                      2 Platy
                      1 Harneskmal
                      Alltid lär man sig något nytt.

                      Kommentar

                      • JR
                        • April 2003
                        • 2112

                        #12
                        som andra påpekat.. är man ute efter akvariegrejer i första hand så är nog inte affären att rekomendera.. Jag gillar nog bättre en mindre affär med enbart akvarieinriktning.. trevligare & oftast mer service (beroende på vilken affär man går till visserligen)
                        men för övrigt så säljer de ju all skit mellan himmel & jord där..även om jag inte känt att de var sådär superbilliga..
                        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
                        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

                        Kommentar

                        • MR T
                          • November 2003
                          • 8

                          #13
                          Men bara för att det är en butik som säljer all skit mella himmel och jord innebär det inte att dom är bra mycket sämre än andra.
                          Det finns säkert eldskälar på dessa ställen med.
                          Nu säger inte jag att dom är bra ellr dåliga då jag inte kan utala mig direkt om detta men det bästa är utan som jag ser på det knalla runt och billd egen uppfattning om företagen.
                          Dom gånger jag vart där har det varit ett väldigt posetivt bemötande av personal (en och samma person då jag varit där) och väldigt hjälpsamma och även i mina ögon väldigt kunniga...Men som sagt jag är bara en glad nybörjare som lär så länge jag lever.

                          Och är an osäker så finns ju alltid detta eminenta forum där man fyller sitt kontor.

                          Sen har vi det med informationsbladen med olika rekomendationer som vissa tycker är fel..
                          Det som skrivs i dessa kan man inte ställa gentimot personalens kunnande.

                          Inte för att detta hade med ämnet att göra men...

                          MVH MR T
                          112 liter
                          5 Neontetra
                          5 Zebrafiskar
                          2 Black Molly
                          2 Platy guld tuxedo
                          2 Platy
                          1 Harneskmal
                          Alltid lär man sig något nytt.

                          Kommentar

                          • stefan75
                            • March 2003
                            • 38

                            #14
                            Hornbach säger att hittar du en likvärdig vara till lägre pris får du mellanskillnade tillbaka plus 10% av deras pris i hittelön. Hur är det med akvarier och fiskar?

                            Herkules tar 4.50 för sina neontetror, och jag gissar att det är mer som är billigare på Herkules än Hornbach.

                            När jag var där i Lördags så köpte jag en ljusramp som kostade 149 kronor men sedan hittade jag en som var längre och passade bättre till mitt yngelakvarium. Vad betalade jag för den? Någon?.... 125 kronor. Hade jag fått hittelönen på det tro? Nä, håll er till en auktoriserad Akvariebutik så får ni nog den kvalitén och service som ni är ute efter.

                            //Stefan

                            Kommentar

                            Arbetssätt...