Gick idag förbi "Tropikhuset" i Malmö för att kolla in om de hade några fina bitar korkbark eller rötter att bjuda på. Det hade de inte men istället hade de torkade lianer buntvis till försäljning. De var kanske 1 cm i diameter och 2 m långa. 20 kr/st eller 120/bunt. Jag tänkte direkt på hur kul man kunde inreda sitt akvarie med dessa. Liknar smala mangrove rötter eller andra "luftrötter" man kan tänkas ha vuxit ner i floder och dylikt.
Det finns också betydligt tjockare lianer till försäljning som har en sån där härlig fin vridning, verkligen skitfina!
Tänkte bara tipsa lite om någon är intresserad, då jag tror det kan bli väldigt snyggt i en liten flodbiotop el liknande. Tror mig ha sett lianer till salu även i vissa blomsterbutiker.
/Kalle
Det finns också betydligt tjockare lianer till försäljning som har en sån där härlig fin vridning, verkligen skitfina!
Tänkte bara tipsa lite om någon är intresserad, då jag tror det kan bli väldigt snyggt i en liten flodbiotop el liknande. Tror mig ha sett lianer till salu även i vissa blomsterbutiker.
/Kalle
Kommentar