Färdigbakad rot?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Torstensson
    • June 2002
    • 1964

    #16
    Jag kokar faktiskt inte några av mina rötter eller stenar. Mitt inlägg innan skall betraktas som humor. Men faktum är att väldigt många kokar väldigt mycket. Om jag plockar en sten i sjön med alger på, vill jag ju ha dom i akvariet oxå. Kokar jag den dödar jag ju i stort sett alla levande organismer.

    Jag gör som Rosa, sköljer av det. För att sedan slippa ngn parasit så sköljer jag med varmt vatten, men inte mera..

    Kommentar

    • JR
      • April 2003
      • 2112

      #17
      rötter kan man ju koka för att snabbare laka ur dem, så de inte surar ner akvariet för fort....
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

      Kommentar

      • pyri
        • December 2002
        • 133

        #18
        Hej!

        Jag har en rot som jag köpt i en akvarieaffär för nåra år sen.. jag har inte använt den på ett tag och plockade nu fram den igen.. hade glömt av varför jag inte hade använt den.. men nu förstår jag varför.. den luktar verkligen skit... är det för att den är rutten eller ska rötter lukta så? (ps hade den i saltvatten om det nu har mde saken att göra)

        MVH Rebecca
        540 liters kar med dolkstickstetra, svart neontetra, pansarmal, fjärilsciklid, guppi, bågfenciklid, siamesik algätare, ancistrus och CJ.

        Kommentar

        Arbetssätt...