Vad kan man göra med MYCKET sten??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mia22
    • September 2003
    • 224

    Vad kan man göra med MYCKET sten??

    Jag har fått tag på mycket sten i olika storlekar är det nån som har nå tips vad jag kan göra (det är till ett 540l malawiakvarium)
    MVH Maria
    MARIA
    http://marressida.com
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    #2
    låt fantasin flöda, det är de enda som kan stoppa din kreativitet.

    Kommentar

    • kampfisken
      • September 2003
      • 666

      #3
      Skaffa ett antal skifferplattor i lämplig storlek och tjocklek och limma fast stenarna så det bildas grottor. Det går utmärkt att bygga "höghus" på detta vis (har själv byggt en trevåningsbyggnad med grottor på varje plan. Se dock till att allt ligger stadigt ovanpå varandra, du kan ju alltid limma ihop våningarna. Skär till en cm tjock frigolitskiva som du placerar mellan bottenglaset och grottorna innan du fyller på med grus. Detta för att ciklider gräver en hel del och kan underminera ett sådant bygge och få det att krossa tex. frontrutan. Det är bara bra om grottorna blir olika stora, ser mer naturligt ut då. Lycka till!
      Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

      Kommentar

      • spaceace
        • February 2003
        • 257

        #4
        Se bara till att de understa stenarna ligger direkt på botten så att det inte finns grus eller sand under. Det är annars risk för att fiskarna gräver under stenarna och att det rasar. Jag har även "limmat" ihop mina stenar med akvariesilicon.
        Min zoon
        Mitt fotogalleri

        Kommentar

        Arbetssätt...