Svart grus + grumligt vatten

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guppy

    Svart grus + grumligt vatten

    Jag har gjort en tabbe när jag skulle starta upp vårt nya 100l akvarium. Tänkte att det inte var helt nödvändigt att skölja gruset innan jag la det i akvariet. Nu har det resulterat i att vattnet är grumligt. Min fråga är nu:
    - måste jag tömma akvariet, ta ut och skölja allt grus?
    Vad händer om jag inte gör det? Tar filtret hand om partiklarna som simmar omkring? Kan jag släppa i fiskarna i det vattnet innan det är helt klart?
    Jag vet att det bästa är att tömma allt och börja om, men är det nödvändigt?

    MVH Anna
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Nja, det bör nog ha lagt sig på några dagar. Ha gärna filtret igång.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • robban
      • February 2003
      • 322

      #3
      jag sköljde mitt svarta grus 3 gånger och likt förbannat så blev det en kolsvart dimma i burken när jag startade men det la sig efter ett tag (nån dag)

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        jag hade tömt karet & sköljt det igen..det gjorde jag när jag råkade ut för samma sak.. kommer alltid nån gång du ska greja i karet & hur jobbigt är inte det när det alltid blir dimmigt såfort du ska göra nåt?
        fiskarna bryr sig inte ett dugg, så stör det inte dig så skit i det!
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • guppy

          #5
          Tack för era svar!
          Nu har jag tömt ut vattnet, öst ut allt grus, sköljt och torkat ur akvariet. Sköljt allt grus och hällt i allt igen. Nu är även växterna på plats och trots allt slit är jag hel nöjd. På söndag ska fiskarna och grodorna få komma i också
          Anna

          Kommentar

          Arbetssätt...