Övergång mellan sand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • izac
    • April 2003
    • 756

    Övergång mellan sand

    Jag skulle gärna vilja få till en övergång mellan två sandstorlekar. En lite större och en mindre finkornig sand.
    Hur gör man det för att få det snyggt? Några rekommenderade sandstorlekar att använda sig av?
    Vore jätte schysst om ni posta lite bilder på exempel..

  • hgus
    • July 2003
    • 221

    #2
    Det är otroligt lätt att de blandas. Olika kornstorlek är bra... Jag har just nu olika sand/ grus i mitt lilla akvarium, och det ser onaturligt ut. Ska bort! Men i det större är det två olika storlekar av engelsk sjösten, och det är jättesnyggt.

    Kommentar

    • izac
      • April 2003
      • 756

      #3
      ok.. har du ingen bild på ditt lilla akvarium hgus. så ja kunde få se hur det ser ut, typ..

      Kommentar

      • hgus
        • July 2003
        • 221

        #4
        Tyvärr inte, jag hade t.o.m. en kompis digitalkamera hemma, men tänkte inte på att ta en enda bild! <dum>

        Men blandningen är väl inte så välvald heller, 15-20mm engelsk sjösten, och ganska fin relativt ljus sand. (Fast min tjej tycker det är snyggt...) Det snygga är väl att det ger lite olika känsla, liksom...

        Kommentar

        • izac
          • April 2003
          • 756

          #5
          är det bara att placera ut de på respektive sida, och sen "finkamma" lite i övergången eller?

          Kommentar

          • Mysis
            • February 2003
            • 18

            #6
            Jag prövar själv nu med olika kornstorlekar av grus, den ena är engelsk sjösten 2-3 mm, den andra är fin sand ca 0,5mm från strand vid en insjö.
            Problemet är att det lätt vill blanda ihop sig men det löstes med en remsa av tunn plexiglas som jag böjde( för att få en fin rundning) och sen limmade med silikon mot bottenglaset. Jag fick då en hörna med finare sand för tex pansarmalarna att böka i.
            Dte har hittils funkat bra.

            mvh Mysis

            Kommentar

            Arbetssätt...