Frigolit=akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    Frigolit=akvarium?

    Hej alla glada akvarister!
    Jag undrar( eftersom jag ska starta ett nytt akvarium) om det skadar fiskarna om man har vanlig frigolit i som stötdämpare i botten åt stora stensamlingar?


    Hälsningar Malawi´n
    Björn Forsberg
  • bisse
    • March 2003
    • 165

    #2
    nej det skadar varken fiskar eller på verkar vattenkvaliten.
    jag har själv frigolit i botten på mitt nya 222L malawi kar.
    222L scalare, eldbuk och dorsiger
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75055
    skicka ett e-post
    MSN: tobias_bisse@hotmail.com

    Kommentar

    • malawi´n
      • August 2003
      • 1643

      #3
      cool, mitt nya är ett 200 l malawi
      Björn Forsberg

      Kommentar

      • frankerad
        • August 2003
        • 20

        #4
        Jag skulle snarare säga att man bör ha frigolit i och även under om man har ett helglasakvarium. Frigolit i är vlldigt bra om man skall ha sten eller stock specielt om man har grävande fiskar typ ciklider, för vi alla vet att fiskar inte är några byggigenjörer så det kan rassa lite stenar och annat och krossa botten rutan. Mina förälddras akvarie förstördes på det sättet då deras malawicilkider grävde så att ett stort lavastens block välte och krossade botten rutan, det var det sista akvariet de hade.

        Så jag skulle säga skall man ha några störe objekt i akvariet så skall man ha frigolit, men den behöver inte vara tjock min skiva är på 10mm bara och det räcker gott och väll.

        MVH Tobbe

        Kommentar

        • Carro
          • October 2002
          • 255

          #5
          Vi använder liggunderlag i vårt akvarium, den tunnare typen och det fungerar bra. Ville inte riskera att någon tokig fisk skulle grävva så att någon sten skulle ramla ned och krossa glaset.

          Kommentar

          Arbetssätt...