Vattnet blir gult av stocken ?????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nanna_79
    • May 2003
    • 13

    Vattnet blir gult av stocken ?????

    vattnet blir gult av minstock även fast jag har kokat den hur mycket som helst är det någon som vet om den är dålig eller skall jag fortsätta koka den??? //// Anna
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Strunta i att koka den !
    Byt vatten regelbundet, med tiden kommer färgningen att avta även om det kan ta tid, kortare eller längre.
    Det är sannolikt inte något farligt, i så fall hade säkert fiskarna redan visat tecken på otrivsel eller rent av dött.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • Inge Ting
      • July 2003
      • 239

      #3
      kokat?
      Jag brukar bara lägga den i vatten, är det mag... elr nått så sjunker den efter ett tag, då är det dags att lägga i den.
      Ingenting

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Den gula färgen är humusämnen. Det ser inte så vackert ut (tycker jag, andra gillard det) men är ofarligt.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Spooler
          • May 2003
          • 86

          #5
          tänk bara på att göra regelbundna vattenbyten för stockar sänker ph-värdet i vattnet lite grann
          1*245 sköldpaddor, 1*165 salt, 1*120 sött, 1*110 sött, 1*98 sött, 10*60 sött, 1*19 sött och mer kommer nog =)

          Kommentar

          • Angelica
            • August 2003
            • 4

            #6
            Hej, jag brukar plocka rötter o stockar som redan ligger i sjöar och har legat där ett tag och sedan koka dem ordentligt och göra vattenbyte relativt ofta, och jag har märkt att det varierar ganska mycket mellan olika stockar/rötter hur gult det blir så du kan även pröva att byta ut den du har. Det har för övrigt även hänt att vattnet blivit ganska ordentligt gult av köpta. var bara noga med vilka trädslag du tar om du nplockar själv och ta aldrig från levande träd eller barrträd.

            Kommentar

            Arbetssätt...