Hur ska man få bort möglet??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zamad
    • May 2003
    • 310

    Hur ska man få bort möglet??

    Jag köpte mig en vanlig rot i en zoo butik här i sundsvall.. redan efter nån vecka började det komma ut någon slags gegga ur roten.. jag vet inte om det var nån stärkelse ur roten eller om det var mögel. I alla fall så tog jag upp och kokade den sen lät den stå i blöt en dag. Men efter några dar till så kommer det fram mer sånt där äckel ur roten.. så jag gjorde samma prosedur en gång till och hoppades att det skulle försvinna. Jag reste sedan iväg 5 veckor för att jobba och nu när jag kom hem var den full av mögel gegga..

    Så min fråga är om det går att få bort?? Jag frågade hon i zoo butiken om hjälp och hon sa att jag skulle låta den ligga i blöt några dar och byta vatten ofta.. även ha i lite salt.. så nu har den legat i 3 dar och möglet eller vad det nu är börjar komma fram igen.. Vad ska man göra?? Lämna tillbaka den??

    MvH Daniel
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

    #2
    Ja, lämna tillbaka den, det är något som inte är som det ska där... Är den mjuk också?

    Swetrot

    Kommentar

    • Zamad
      • May 2003
      • 310

      #3
      Nope roten är inte mjuk.. får gå ner och fråga dom imorrn ifall dom kan ta tillbaka den.. Köpte två ancistrusar igår och dom håller på suger på roten så de kanske kan få bort äcklet.. det är inte farligt va?? Giftigt eller nått??

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #4
        Nej det är förmodligen inte farligt.
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        Arbetssätt...