Skifferplattor...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • marcus_swe
    • July 2003
    • 483

    Skifferplattor...

    Har funderat på hur man skulle kunna göra en snygg bakgrund i akvariet... En BTN bakgrund kan man ju glömma då hålet i plånboken skulle bli så stort att ett jumbojet skulle kunna flyga igenom.

    Såg någon som hade satt fast korkeks bitar med silikon på baksidan (men jag har inte kvar adressen, nån som vet?). Detta så inte helt fel ut, men jag skulle helst vilja ha sten eller en sten imitation.

    Att bygga en av frigolit/flootmate tror jag inte är aktuellt så jag för ett tag sen lärde mig hur jobbigt det är att arbeta med materialet när jag byggde mig en radiostyrd båt.

    Men på någon bild (på zoopet tror jag) såg jag nått som liknade skiffer på botten av ett akvarie. Har för mig att det finns skiffer som väldigt lätt delar på sig och bli tunna skivor. Skulle man kanske kunna silikona på sådana bilar på bakglaset?
  • Timon
    • June 2003
    • 106

    #2
    jo det borde gå. silikon håller väldans bra, men som sagt. det får nog inte väga FÖR mycket. men testa gärna, alltid kul med nya ideer till bakgrundar. lägg inte i bakgrunden utan testa hållbarheten först.
    Ett annat alternativ är kolsten som väger betydligt mindre än de skiffersorter som jag känner till.
    200L uppstart

    Kommentar

    Arbetssätt...