Mörkbrun "aquaclay/kattsand"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellanslag
    • August 2013
    • 43

    Mörkbrun "aquaclay/kattsand"?

    Jag är på jakt efter mörkbrunt bottenmaterial. Jag vill ha något som ser ut som den bruna nature soil by oliver knott men inte lika dyr!

    Vet ni något annat märke eller så där man kan få bränd lera som aquaclay fast inte den roströda färgen utan mörkbrun?? (Svart fungerar också om det kniper)
  • Hemi
    • February 2013
    • 180

    #2
    Ett tänkbart mycket billigt alternativ är ju att köpa just Coops x-tra kattsand kostar bara några kronor och över det lägga något annat material i valbar färg och kanske dyrare..Kanske det du nämner? Lägg i så fall först toppskiktet, det mörka du vill ha från botten efter front och sidorutorna tills några cm in från rutorna alltså en remsa efter den synliga kanten och upp till färdig bottennivå fyll sedan på med Coops x-tra i det övriga utrymmet . Och sedan med toppskiktet över det hela..På det sättet syns bara den botten du vill ha...

    Budgettversion typ..

    Körde själv så som sagt i annan tråd men med ljust grus över det hela. Inget av den rödbruna kattsanden syns..Själv körde jag myggnät mellan skikten och trots att jag flyttat en del växter och rötter har jag inte sett ett korn av kattsanden än. Tror dock att det kan finnas en nackdel med myggnät en teori och det skulle vara om man fick in sandsnäckor i burken att de i så fall kunde bli innestängda under nätet om de kunde leta sig ner..Skulle nog i nuvarande läge satsat utan myggnät men försöker givetvis att inte få in dem när det nu är så...
    Senast redigerad av Hemi; 20 March 2014, 17:32.

    Kommentar

    Arbetssätt...