Grenar....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Maffe
    • January 2003
    • 241

    Grenar....

    Hej

    Tänkte börja planera inför uppstart av ett 350l kar.

    Hittade idag väldigt fina gamla grenar av större modell som jag vill ha i karet. Vet ej träslag.
    Dom kommer förmodligen få ligga i vatten ett slag för att sjunka och jag undrar då, hur ofta behöver jag byta vattnet?
    Samt kommer jag inte kunna koka hela bitarna då dom inte får plats, isåfall får man väl hälla kokande vatten helt enkelt ?

    Tar gärna emot tips och ideer så jag inte gör en massa i onödan som kommer döda fiskarna sen...

    Hur kan jag ladda upp bilder?

    Ett bra tag sedan jag va här, lite ringrostig =)

    Mvh Mathias
    Med vänlig hälsning, Mathias
  • Jacoob
    • September 2013
    • 1

    #2
    Koka grenar har jag aldrig gjort och ingen fisk har dött dom senaste månarna då...(fast kanske inte smart...) Bilder måste du vara guldmedlem om du ska ladda upp men du kan länka dom.

    Kommentar

    • V8Bear
      • October 2013
      • 38

      #3
      Grenar från naturen brukar många avråda från då de kan ha med sig saker som man inte vill ha i sitt akvarium. Själv avråder jag dig inte men jag rekommenderar det inte heller.

      Om man vill ploka egna grenar ska man se till att det inte är barrträd eller färsk ek då de kan läcka syror. (Vet du inte vad det är skulle jag skippat om jag var du)
      Du nämnde att de var för stora att koka, men dom går kanske in i ugnen?

      För att lägga upp bilder behöver du vara guldmedlem. Men du kan lägga upp en bild på någon annan sida och lägga in länken här om du vill.


      Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

      Kommentar

      • Maffe
        • January 2003
        • 241

        #4
        Bilderna....

        Med vänlig hälsning, Mathias

        Kommentar

        • Maffe
          • January 2003
          • 241

          #5
          Tack för snabba svar!

          Tror inte jag får in någon i ugnen heller.
          Hur ofta bör jag byta vattnet de ska ligga i för att sjunka?
          Det kan ju säkert ta lång tid?

          Oavsett kommer jag nog pröva, men vill givetvis ha så mycket info som möjligt så man kan undvika onödiga risker.
          Även om det är en risk med egenplockade grenar.
          Med vänlig hälsning, Mathias

          Kommentar

          Arbetssätt...