Egen bakgrund-Husfix eller putsbruk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mellanslag
    • August 2013
    • 43

    Egen bakgrund-Husfix eller putsbruk

    Hej! Jag håller på och bygger min egen bakgrund. Jag har karvat klart i frigoliten och ska nu gå till nästa steg. Men jag hittar inget entydigt svar på forumet. SKa jag ha husfix eller putsbruk på bakgrunden för att skydda den mot lacken (och för att ge rätt yta samt kunna måla bakgrunden)
    Hoppas ni kan hjälpa mig, är det någon skillnad i resultat av husfix/putsbruk. Jag är novis på vad dessa två är för något. Finns det kanske något bättre att använda än dessa två?

    Tack på förhand
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Nu var det många år sedan jag gjorde en egen bakgrund men då använde jag betongspackel
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • mellanslag
      • August 2013
      • 43

      #3
      Hej!
      Är inte det ganska trögt? Jag behöver något som går att blanda till olika tjock konsistens. Går det med betongspackel?

      Jag hittade en video på youtube från lizardlandscape. Han använde "grout". Är det någon som vet vad det är i en svensk affär?

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Jag håller med Kjell då jag har gjort ett par bakgrunder med husfix och jag tycker inte att husfixen blir så hård som ytan ska va på en bakgrund.
        Jag kan tänka mig att det blir mycket bättre resultat med betongspackel eller betongfix

        Kommentar

        • mellanslag
          • August 2013
          • 43

          #5
          Hej! Tack för svar. Spelar det någon roll att den inte blir hård om man lackar ovanpå? För lacken blir väl hård.
          Jag får nog prova med betongfix. Men är det en pasta eller ett pulver som man blandar med vatten till lämplig konsistens?

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            har finns alla dina svar

            Kommentar

            Arbetssätt...