Måla bakgrund med airbrush?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Måla bakgrund med airbrush?

    Finns det nån här som har testat att måla på husfix med vattenlösliga airbrushfärger? Jag tänker att det kan vara bra att höra mej för innan jag sätter igång så jag slipper slösa färg och energi och sen inte åstadkomma nåt särskilt med det
  • MattiasC
    • September 2007
    • 98

    #2
    Du ska väl lacka efteråt? Isåfall spelar det ingen roll

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Ja det blir lack. Det jag funderar över är om det överhuvudtaget kommer att synas nån färg om husfixen "suger" åt sej eller nåt. Jag har aldrig jobbat med materialet och vet inte hur det beter sej.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Kommentar

      • flygrc
        • June 2006
        • 2755

        #4
        Jag är tveksam till vattenbaserade färger, jag tror det är omöjligt att lacka så tätt att inget vatten kan komma in. Jag tänker inte på att det kommer spridas ut i karet utan mer på det kommer flyta bakom lacken.

        Eller du tänker på typ akrylfärger som efter torkning inte är vattenlöslig?
        https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
        Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          #5
          Tror du det? Ja det kanske är risk för det. Det är ju ett jädra företag för att göra en provbit för att kolla. Annars vore det ju väldigt praktiskt att använda sprutan. Om det funnes nån spraylack man kunde använda. Det borde ju va lättare att täcka fullständigt med... Men jag funderar på att prova i alla fall. Frigolit och silikon kostar ju inte så mycket.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            #6
            Nu läste jag inte de nedersta raderna i ditt in lägg 😜 jag måste ärligt talat kolla vad för färg det är jag har


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              #7
              Kolvätebundna. Det är vad jag kan hitta när jag googlar. Vet inte riktigt vad det betyder men det är rackarns svårt att få bort färgen om den hamnar på fel ställe. Och har hunnit torka.


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                #8
                Då är jag helt övertygad om att det kommer funka. Själv kör jag med jordfärger eftersom dom är giftfria.
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  #9
                  Dom här färgerna är helt giftfria också. Sen är det ju kul att använda också 😃


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Kommentar

                  Arbetssätt...