Snäcka/sten från Thailand

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • V8Bear
    • October 2013
    • 38

    Snäcka/sten från Thailand

    Hittade en stor havssnäcka (2kg) på stranden när jag var i Thailand och funderar nu på om jag kan lägga den i akvariet (150l). Har sett att man borde koka dem innan man lägger i dem och att de höjer pH och calcium.

    Har pH 6,8 och 1,8 i hårdhet så det borde väl inte vara någon fara med dem (har körsbärsräkor och guppies)?

    Är det något annat jag borde tänka på? Kan det vara farligt om jag bygger en grotta av den utan cirkulation genom grottan?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det ska nog inte vara några problem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Wilhelm
      • October 2002
      • 604

      #3
      Kolla om du får ta med dig den!
      Wilhelm
      Om du hittar stavfel, så får du behålla dem!
      www.ciklid.org www.aquafish.info

      Kommentar

      • V8Bear
        • October 2013
        • 38

        #4
        Har redan den här hemma på hyllan . Kan det vara någon fara att ha den som grotta? Sist jag hade lagt stenar (svart granit) som en grotta så dog många räkor i grottan och när jag tog bort den dog knappt några. Var detta bara en tillfällighet eller ska man hålla sig borta från grottor?

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Klart man skall ha grottor! Har aldrig haft problem med det. Dock har jag heller aldrig hållit räkor.

          Kommentar

          • V8Bear
            • October 2013
            • 38

            #6
            Kändes lite som att det var grottans fel att de dog för 6/7 som dog låg i grottan . Men jag tvättar, kokar och lägger i den imorgon har ni mer att tillägga om saker jag kan behövas tänka på så läser jag gladeligen mer. Annars får ni har tack för hjälpen allihopa

            Kommentar

            Arbetssätt...