Silikon

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Juni
    • February 2014
    • 613

    Silikon

    Ha använt silikon i botten på akvariet, säljaren sa att det härdar på ett dygn. Det luktar fortfarande starkt och jag är inte alls sugen på att lägga i fisk som det luktar nu. Någon som har erfarenhet av detta? Är det verkligen härdat trots lukt? Har fisk i balja i köket som har syre men det känns sådär!
    Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    #2
    Ha inte för brått om, silikonen ska hålla med även om den fortsätter härda under vatten. Så länge den luktar starkt/ättika så håller den på att härda. Har du inget filter till fiskarna? Byt lite vatten ofta till dem om du inte har filter.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Juni
      • February 2014
      • 613

      #3
      Tack för rådet! Firrarna har både filter och syre i egen ikea back. Ska artbestämma dessa bestar! ( inte alls vad jag hade tänkt ha i karet!!) En av dem är jag tom rädd för! Stor som en mansfot och nafsar. Hur gick detta till?
      Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        Ättiks doften är tyngre än luft så den ligger liksom kvar i karet om du inte fläktar ut den med nåt. Dra över en fläkt eller en hårfön o se om det luktar lika mycket efter. Vädra gärna rummet samtidigt

        Skickat från min C6903 via Tapatalk

        Kommentar

        Arbetssätt...