Jag söker med ljus o lykta efter snäckskal till snäcklekare. Hittar inte i matvaruaffärerna och inte på djuraffärerna. AL hade men för 30 kr st, och jag vill ha sisådär 10 st så det funkar ju inte. Men jag kanske landar där till slut - om ingen här kan tipsa! Finns det nån internetbutik som säljer?
Snäckskal - var 17 finns de??
Kollaps
X
-
Snäckskal - var 17 finns de??
Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.
Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkorTaggar: Ingen -
Vinbergssnäckor finns i alla fall här på ICAs delikatessavdelningAkvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
Jag har t o m varit på ICA på NK inne i stan - nix, där fanns de inte... Kanske på en Kvantum, får ta mig till en sådan. Tack för tips!Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.
Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkorKommentar
-
Jag har fortfarande inte hittat på ica och jag har varit på tre olika ica maxiMen jag fortsätter leta och hoppas TS hittar dom nånstans
Kommentar
-
Hittade nu i en annons på ciklid.org men då får man köpa ett gäng similis också - det hade jag gärna gjort men det är inte riktigt de jag tänkt ha i mitt kar... tror jag... Letar vidare.Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.
-
Gör så här:
1. Åk till närmaste ICA Maxi.
2. Gå in i affären.
3. Leta upp avdelningen med konserver.
4. Gå noga igenom hyllorna tills du ser det här:
5. Tag med det till kassan och betala.
6. Åk förbi sytstemet på vägen hem och köp med dig en god flaska Bourgogne.
7. Laga escargot.
8. Avnjut en fantastisk måltid, helst på ett romantiskt vis.
9. Tvätta ur skalen.
KLART!
Än så länge har jag inte lyckats hitta en enda Ica-affär som inte envist påmint mig om att det är kolossalt hög tid att dra igång snäcklekarkaret...Kommentar
-
Har frågat flera i personalen i samtliga tre ICA Maxi. Blev idiotförklarad av allahaha
Edit: Hittade dock konserverade sniglar utan snäckskal i en av butikerna.Kommentar
-
Gör så här:
2. Gå in i affären.
[ATTACH=CONFIG]66666[/ATTACH]
7. Laga escargot.
9. Tvätta ur skalen.
KLART!
Än så länge har jag inte lyckats hitta en enda Ica-affär som inte envist påmint mig om att det är kolossalt hög tid att dra igång snäcklekarkaret...2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.Kommentar
-
Gör så här:
2. Gå in i affären.
[ATTACH=CONFIG]66666[/ATTACH]
7. Laga escargot.
9. Tvätta ur skalen.
KLART!
Än så länge har jag inte lyckats hitta en enda Ica-affär som inte envist påmint mig om att det är kolossalt hög tid att dra igång snäcklekarkaret...
Hahaha! Personligen gillar jag vitlöksdrypande escargots men han jag borde vara romantisk med med dessa delar inte min uppfattning. Lite "äta myror?!"-stuk á la Mowgli i Djungelboken över honom då...
Men - nu verkar det lösa sig ändå!Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.
-
Jag hittade mina också i frysdisken, har även sett påsar med tomma skal ifall man vill gratinera egna... Tycker faktiskt det är märkligt att det finns att köpa överhuvudtaget för det är ju obeskrivligt läskigt att äta hela äckliga sniglar, höll på att spy när jag petade ur de gummiliknande djuren ur skaletFransmännen har ju uppenbarligen problem med sin genpool!
Viva Leo BuscagliaKommentar
-
En akvariebutik här i stan har snäckskal, så de finns att få tag i för butikerna tydligen, men vet inte hur eller var."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
Kommentar