Bilder på fristående högsmalt kar sökes!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lottiz
    • December 2003
    • 429

    Bilder på fristående högsmalt kar sökes!

    Ett högt, smalt akvarium med tre fria sidor behöver piffas upp. Det har bara lite inredning längst ner på botten och fiskarna hade nog mått bättre av lite skydd. Men det måste fortfarande gå att se ordenligt in i karet och studera fiskarna. För inspiration söker jag nu bilder på liknande kar! Tacksam för länkar och egna bilder!

  • Jens79
    • September 2013
    • 200

    #2
    Vilken ungefärlig storlek på kar tänker du dig?

    /Jens

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      bara bygga på höjden.

      lite exempel från mina :P
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Jacob T
        • November 2013
        • 13

        #4
        Ursprungligen postat av hannesc
        bara bygga på höjden.

        lite exempel från mina :P
        Grymt fina! Säker på att jag läst det men vet inte var vad för mått är det på andra karet? Och är det prinssesa med snäklekare?

        Edit: Och till trådskaparen som innan är påpekat vad för mått är. det på akavriet och vilka fiskar kanske en nuvarande bild också?Svårt att bara gissa men något och höga växter tyker jag själv är fint men sen vilka beror ju på akvariumet.
        Senast redigerad av Jacob T; 20 December 2013, 15:37.

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          Det är på 110L. 54*50*40

          Sent from my C6903 using Tapatalk

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            O ja det är prinsessan av Zambia, eller Daffodil som de med kallas. Inte prinsessan av Burundi. N. Pulcher heter de :-) o snäcklekare. N. Multifasciatus

            Sent from my C6903 using Tapatalk

            Kommentar

            • Jacob T
              • November 2013
              • 13

              #7
              Ursprungligen postat av hannesc
              O ja det är prinsessan av Zambia, eller Daffodil som de med kallas. Inte prinsessan av Burundi. N. Pulcher heter de :-) o snäcklekare. N. Multifasciatus

              Sent from my C6903 using Tapatalk
              Tack för svar funderar nämlingen på någon liknande mix men justcnu har jag inte flera akvarium!

              Kommentar

              • lottiz
                • December 2003
                • 429

                #8
                Fina bilder! Tack!

                Skulle säga att detta är ungefär lika stort, men kanske lite högre ändå. Jag är inte goldmedlem och har för stunden ingenstans att ladda upp bild...

                (som 110l ovan, citat ramlade bort) Guldfisk (!), molly, guppy och kuhli i karet... Står i en lokal.
                Senast redigerad av lottiz; 20 December 2013, 17:23. Anledning: tappat citat

                Kommentar

                Arbetssätt...