Bygga in bark/rötter i egen BTN bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Messer
    • December 2005
    • 57

    Bygga in bark/rötter i egen BTN bakgrund?

    Tjena!
    Håller på o pillar lite med en egen frigolitbakgrund nu, o planen är att det bl.a ska föreställa rötterna från ett träd som kommer ner i vattnet, tror ni bättre kunnande att det kan gå att silikona dit en bit bark/kork/grenar eller liknande i bakgrunden för att förhöja verklighetsintrycket?
    Just en skaplig barkbit är det som hade varit bäst, men vore rätt trevligt med lite grenare o liknande också. Alltså bara helt enkelt silikona fast det på bakgrunden när jag är klar med den, och försluta det i samma lack som resten av bakgrunden. Ruttnar det då tro?

    mvh
  • MalMannen
    • March 2008
    • 255

    #2
    Klart det går, kan nog bli häftigt. men köp rötter/bark/pinnar från zoo-butiken.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      #3
      Det låter väldigt intressant tycker jag Och om du provar vill jag väldigt gärna se resultatet. Går i såna tankar själv

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        #4
        Jag vet att jag i en tråd här på zoopet sett en medlem som gjort just det, men jag hittar inte tråden! Någon annan kanske vet?
        Hur som helst så såg det jättebra ut, så jag tycker jag att du skall prova.
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • Messer
          • December 2005
          • 57

          #5
          Jag hittade ingen ball bark, så skippade det, dock så la jag in en rot och färgade i samma färg som frigoliten, ser riktigt bra ut! Kanske skulle tagit en större så här i efterhand dock

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            #6
            Kan man få se en bild?

            Kommentar

            Arbetssätt...