bottenmaterial till diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jackli
    • August 2013
    • 37

    bottenmaterial till diskus

    Hejsan. Som relativ nybörjare till diskusar så skulle jag vilja ha lite råd beträffande bottenmaterial av er med mer erfarenhet. Jag har under ett halvår ej haft något på botten eftersom jag fick det rådet på djuraffären när jag köpte diskusarna ( det är ju lättare att hålla rent på botten då ) men jag har nu sett flera diskusakvarium med antingen grus eller sand o akvariet blir ju enormt mycket finare med bottenmaterial. Kom gärna med råd och förslag.
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #2
    Inga problem att köra med bottenmaterial såklart. Du kan i princip ta vad du vill. Men fin sand är bäst skulle jag säga då diskusar gillar att äta ifrån botten. Då kan du dessutom skaffa Corydoras som päser runt på botten, otroligt roliga firrar. De äter upp maten som diskusarna missar. :-)
    350L Diskus

    Kommentar

    • Jackli
      • August 2013
      • 37

      #3
      Tack för rådet. Då tror jag att jag ska köpa svart sand, det blir nog jättefint till mitt 450 liters. Corydoras lät intressant också....

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        #4
        Svart sand är väl inte lika naturligt, även om det är snyggt ibland. Tror om du googlar på det så kan du nog hitta massa trådar om diskus och svart sand om du är nyfiken på info angående det, det har diskuterats många gånger av folk.

        Corydoras ja, det är ett extremt bra komplement till diskus, samt en väldigt väldigt kul fisk att titta på. :-)
        350L Diskus

        Kommentar

        • Jackli
          • August 2013
          • 37

          #5
          Ok. Har nu läst en del om svart sand så det törs jag mej inte på..... men visst är det snyggt. får väl kanske bli vit sand då. Tack för rådet iaf.

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            #6
            Fördelen med vit sand är ju att du kan få det snorbilligt på jula och biltema etc.
            350L Diskus

            Kommentar

            Arbetssätt...