Göra egen BTN - Bakgrund (Hjälp!!)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zumorikato
    • August 2013
    • 26

    Göra egen BTN - Bakgrund (Hjälp!!)

    hej

    Jag har ett 375L malawi med en klassik bakgrund tejpad på baksidan av akvariet.

    Jag kommer i veckan att köpa ny sand till detta och även då passa på att göra min bakgrund.


    Jag har noll koll hur man ska göra men min tanke är än så länge enligt följande.


    Jag kommer att köpa en ganska tunn frigolit att arbeta med och vad jag förstått är det enkelt att "repa" fram ett mönster.

    Det jag har sett är att vissa använder en värmepistol efteråt för att troligtvis smälta/släta ut bakgrunden, Är detta korrekt.

    Vilken typ av färg kan man använda?

    Räcker det att skrapa mönster, smälta/släta ut med värmepistol och sen måla?

    Vilken typ av lim bör jag använda för att fästa?

    Jag har ett ytterfilter i ena hörnet, Skall jag bygga in den bakom BTN eller stoppar jag ner den framför, Har det någon funktionell betydelse, Utseendemässigt är det ju snyggare att ha bakom.

    Tacksam för all hjälp.

    OBS, kommer att lägga in bilder så småningom.


    Mvh Johan
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Får jag fråga varför inte köpa en riktig bakgrund tex BTN Slimline istället, kan vara lite meckigt att göra en själv så att det blir bra...?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Zumorikato
      • August 2013
      • 26

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Får jag fråga varför inte köpa en riktig bakgrund tex BTN Slimline istället, kan vara lite meckigt att göra en själv så att det blir bra...?
      Om jag har förstått rätt är dem betydligt mkt dyrare. Samt kul att testa

      Kommentar

      • david87
        • June 2005
        • 710

        #4
        Den som söker ska finna, Denna tråd handlar om hur man gör en egen bakgrund. Där lär du hitta de mesta som du frågar om

        Kommentar

        Arbetssätt...