Hjälp! Problem med btn bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jögge89
    • November 2008
    • 18

    Hjälp! Problem med btn bakgrund

    Hej!

    Jag har problem med min btn bakgrund, Har köpt ett nytt 600 liters kar med en btn malawi. bakom finns ett powerhead och samt filter matrial bakom hela bakgrunden, samt ett ytter filter som insug och utsug är gömt bakom.

    det jag har problem med är att vatten nivån framför bakgrunden blir högre än bakgrunden och vattnet kommer över och fiskarna lika så, så hitta tre st som låg uppe på filtermassan. Men samtidigt är vattennivån bakom bakgrunden en decimeter för låg. Så nästan så powerhead går torrt. hur löser jag detta?
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Kolla så att rasterna inte är igensatta eller så får du ett bättre flöde genom att sätta dit fler raster
    Senast redigerad av PiaJo; 28 August 2013, 19:46.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Antingen flytta ytterfiltrets insug till framför bakgrunden, eller ett raster till.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Jögge89
        • November 2008
        • 18

        #4
        insuget kan jag inte flytta då det är silikonat fast i bakgrunden sen genom en filtermodul som sitter på kortsidan,

        Vad är raster? om det är gallret så sitter där två redan i.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13132

          #5
          Fast eftersom vattnet nu inte hinner rinna till bakom din BTN så måste du öka antalet insughål eller minska pumpflödet...
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            raster är de där gallerna ja. du kan borra upp ett till. så blir det bättre flöde.
            Bifogade filer

            Kommentar

            Arbetssätt...