Byta botten i diskuskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elajsa
    • July 2012
    • 160

    Byta botten i diskuskar

    Har tänkt byta från grus till blästersand då jag tycker det är enklare att rengöra, suga upp skit osv från bläster. Vad hade ni kört med i ett diskuskar? Grus eller blästersand?

    ifall jag då byter.. Är det smartast att låta gruset vara kvar och sätta bläster som ett lager på det gamla, eller byta helt?
    190L Discuskar - 10Lväxtkar - 500L(tillfälligt) rockor
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    #2
    Är ju själv i uppstartsläge för ett Diskuskar. Lutar själv åt Jula Blästersand, men funderar på att blanda det med ett inslag av engelskt sjögrus i olika dimensioner som lyser igenom och syns på olika ställen som i ansamlingar. Det är ju ofta så det ser ut i naturen.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      #3
      Ursprungligen postat av elajsa
      Har tänkt byta från grus till blästersand då jag tycker det är enklare att rengöra, suga upp skit osv från bläster. Vad hade ni kört med i ett diskuskar? Grus eller blästersand?

      ifall jag då byter.. Är det smartast att låta gruset vara kvar och sätta bläster som ett lager på det gamla, eller byta helt?
      Fyller du på sand på gruset, så tror jag nog att det silas igenom och lägger sig under gruset efter ett tag - fast det är bara vad jag tror.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      Arbetssätt...