Bilder på mitt kar, tips om inredning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mpdemus123
    • April 2013
    • 44

    Bilder på mitt kar, tips om inredning?

    Detta är mitt första akvarie och det blev väl inte riktigt så bra som jag hade hoppats men jag är ändå nöjd. Har ni några åsikter eller idéer om saker jag kan förändra för o göra det mer verklighetstroget/snyggare?

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
  • HWH
    • March 2013
    • 2310

    #2
    Växter på höjden i olika varianter. Gärna snabbväxtande nu i början som hornsäv och H. polysperma. Några grenar kanske.

    Beror ju lite på vad du själv gillar, det kan ingen annan berätta för dig. Det måste din magkänsla säga.
    /Helena,
    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

    Kommentar

    • HWH
      • March 2013
      • 2310

      #3
      Vad ska du har för fisk?
      /Helena,
      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

      Kommentar

      • laasesku
        • October 2002
        • 660

        #4
        Precis, låt magen styra inte skallen
        Har märkt att de "inredningar" jag vart mest nöjd oftast är dem jag tänker minst på.

        Kommentar

        • mpdemus123
          • April 2013
          • 44

          #5
          Självklart gör man ju som man själv vill, men lite tips och ideér för en nybörjare är alltid trevligt!
          Tanken var att i hörnen som det ser ut nu, fylla på med fler större växter. O sen små växter runt roten o stenarna, så dom ändå syns. Svårt o få tag på små växter bara.. tänker mig små "duttar" som bara är kanske 5-10cm höga.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13130

            #6
            Ursprungligen postat av mpdemus123
            Detta är mitt första akvarie och det blev väl inte riktigt så bra som jag hade hoppats men jag är ändå nöjd. Har ni några åsikter eller idéer om saker jag kan förändra för o göra det mer verklighetstroget/snyggare?

            Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


            http://imgur.com/couFKEs,qoh43dG#0
            Vill du få det lite naturligare så är det bra om man inte radar upp inredningen utan istället intigrera sten och rötter. Du kan behöva lite mer rötter så du har nåt att bygga med. Redmore rötter är väldigt trevliga att inreda med och du får upp inredningen lite på höjden. https://www.google.se/search?q=redmo...w=1006&bih=687 Om du vill ha lite sten så är det bättre med fler än 2 och gärna lite olika storlekar.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • lindfer
              • December 2012
              • 2

              #7
              Ursprungligen postat av åheim
              Vill du få det lite naturligare så är det bra om man inte radar upp inredningen utan istället intigrera sten och rötter. Du kan behöva lite mer rötter så du har nåt att bygga med. Redmore rötter är väldigt trevliga att inreda med och du får upp inredningen lite på höjden. http://www.ifolor.se Om du vill ha lite sten så är det bättre med fler än 2 och gärna lite olika storlekar.
              Tack för tippsen
              Senast redigerad av lindfer; 05 May 2013, 08:19.

              Kommentar

              • mpdemus123
                • April 2013
                • 44

                #8
                Hej igen! Update med bilder på hur det ser ut nu! Hehe.. var på stranden och fyndade lite stenar
                Köpte även en rot, o mer växter. Sågade den första roten så den blev plan, och ställde den upp.
                Faktiskt väldigt nöjd med resultatet! Nått som ni tycker ser förjevligt ut?

                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


                Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

                Kommentar

                • Einarsson
                  • May 2012
                  • 2956

                  #9
                  Ser rätt bra ut. Kommer bli ännu bättre när växterna växer till sig. :-)
                  350L Diskus

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    #10
                    Klart bättre. Men som sagt det tar ju lite tid innan det har vuxit till sig.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • mpdemus123
                      • April 2013
                      • 44

                      #11
                      Jag har en black ghost som gömmer sig hela dagarna i sin lilla grotta bakom den stora stenen, e rädd att han ska dö av svält för han sticker ju inte precis upp o tar maten... Hur bör jag mata honom bäst? Köpa nått speciellt som inte flyter, o släppa ner framför honom? hehe. Testade med en liten bit räka, o visst var han på o naffsade men det är ju ett helsikke o pilla upp dom överblivna bitarna.. vilket jag antar man måste?

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        #12
                        http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=371 en sådan?

                        Det är väl en nattaktiv fisk som blir skitstor? Kanske du får mata med levande foder när du går och lägger dig. Jag har lite samma tankar med en skygg mal jag har.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Frysfoder som mygglarver och artemia åt min. De jagar och orienterar sig med hjälp av ett elektriskt organ, och min hade inga större problem att hitta maten. Som HWH sa, en nattaktiv fisk som blir stor.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • laasesku
                            • October 2002
                            • 660

                            #14
                            Blev ju mycket bättre det där ju! (scapen)

                            Kommentar

                            • Sleaper

                              • September 2008
                              • 2894

                              #15
                              Dom vita stenarna passar inte in i bilden, annars ser det bra ut.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...