Tips: Rötter och bakrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aquabacke
    • January 2013
    • 72

    Tips: Rötter och bakrund

    Letar inredning och planerar för mitt större kar, ett Rio 300.
    Tänkte passa på att tipsa en sak jag hittade då jag letade "mangroverötter"
    Så här ser riktiga (fast konstgjorda) ut: http://www.unimati.biz/product.asp?product=3562

    SKITASNYGGT!!!

    Finns mer:
    Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet. Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.


    Även matchande bakrunder osv

    RockZolid
    Den side, som du forsøgte at se, blev desværre ikke fundet. Fejlen kan skyldes, at siden er blevet slettet, eller at adressen (linket til siden) er forkert.


    Men detta kände väl alla här redan till, men jag är ny så var nytt för mig...
    Ja inte hur mangrove ser ut, utan att det fanns så himla snygga konstgjorda...

    Funderar nästan på att kanske välja konstgjorda rötter i stället för riktiga, hmmm någon som har erfarenhet?
    Man slipper i vart fall dränka dem för att få dem att sjunka frivilligt... hoppas jag?
    eller?

    Bara en fundering, och kanske andra än jag som får upp ögonen för RockZolids utbud...
    och jag kanske kan få andra tips på snygga inredningar...
    Tyvärr är det som alltid, det där med priset :-(
  • RGL
    • April 2011
    • 94

    #2
    snygg men det var ett jäkla pris blir billigare med en promenad i skogen

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #3
      Tips: Rötter och bakrund

      Det står att den ska silikoneras fast..

      Då flyter den säkert, förmodligen i all evighet
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Aquabacke
        • January 2013
        • 72

        #4
        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        Det står att den ska silikoneras fast..

        Då flyter den säkert, förmodligen i all evighet
        ha ha ja jo kanske det... men andra konstgjorda rötter osv brukar väl sjunka??!

        Fast snygga bakrunder med filter kaket bakom osv har de med, och faktiskt snyggare än BTN, enligt mitt tycke, och betydligt mer att välja på... men men priset!

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13132

          #5
          Bakgrunderna ser riktigt trevliga ut faktiskt, som en riktig strandbank! De ska naturligtvis siliconas fast men de konstgjorda mangroverötterna sjunker troligen som sten, står att de kan kapas med vinkelslip vilket talar för att det är ett massivt material. Jag har liknande konstgjorda rötter och de är i nåt matererial som är hårt som sten och sjunker så också!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • KristianE
            • April 2012
            • 1443

            #6
            Hade varit intressant att försöka fånga fisk i ett kar med grenverket om det inte gick att flytta på. Terapiarbete är bara förnamnet.
            //Kristian
            Följ mitt 1440l SA projekt på
            http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

            Kommentar

            • Aquabacke
              • January 2013
              • 72

              #7
              Mera bilder finns här:

              och måste bara säga att jag gillat "Tropical Forest Tree Trunk" blir inte samma vägg av akvariet som hos de flesta andra modeller, även fast dessa också många gånger ser jäkligt bra ut...

              Men finns det andra leverantörer liknande BTN, RockZolid som håller samma höga klass?
              Det jag huvudsakligen letar efter är nått liknande Tree Root/Trunk (dvs ingen stengrotta/klippa denna gång)

              Kommentar

              • cl7
                • October 2007
                • 32

                #8
                Någon som vet om mossa och andra växter kan växa på konstgjorda rötter? Erfarenheter någon?

                Kommentar

                • henrikl
                  • November 2012
                  • 639

                  #9
                  Konstgjort är kanske praktiskt men känslan av att ha en naturlig del av biotopen istället för plast känns mer riktigt för min del. sedan var det ett fruktansvärt pris...
                  2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
                  Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

                  Kommentar

                  • tellic
                    • October 2013
                    • 24

                    #10
                    Jag har också ett Rio 300 !
                    Men ett stort problem... om jag vill få ner en BTN-bakgrund som är i ett stycke, så går ju inte det p.g.a. plastskenorna som är fastsilikonade tvärs över. Hur ska man lösa detta? Jag vill helst inte skära i den....
                    350 L Sydamerika Rödmunstetror, Scalarer, Rosentetror, L-Malar | BTN Amazonas

                    Kommentar

                    • xanadu
                      • January 2013
                      • 157

                      #11
                      Måste säga att jag faktiskt tyckte rötterna var riktigt coola! Fast föredrar nog ändå riktiga rötter...
                      Projekt:

                      Kommentar

                      • Erik Åhlander
                        • January 2006
                        • 1881

                        #12
                        Om man skall ha ganska mycket växter kanske man bör fundera en gång extra innan man investerar 1000-lappar i en bakgrund. När växterna vuxit till sig syns inte bakgrunden...tar bara plats.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...