Fluval innefilter med BTN slimline bakgrund ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • crille24
    • June 2012
    • 98

    Fluval innefilter med BTN slimline bakgrund ?

    Hej
    jag undrar om jag kan ha mina fluval innefilter kvar om jag ska ha BTN slimline bakgrund eller om jag måste skaffa ett ytterfilter ?
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    #2
    Det är väl bara sätta innerfiltret framför som vanligt? Slimlinebakgrunden är ju bara en tunn skiva man sätter mot bakrutan.
    350L Diskus

    Kommentar

    • crille24
      • June 2012
      • 98

      #3
      okej ja det är klart men tänkte mer om jag kan dölja pumparna och ändå få det att funka bra eller om det alternativet bara är för ytterfilter ?

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        #4
        Det går bra att sätta dom bakom men dom tar ju lite plats. Borra ett hål i bakgrunden och en slang från utblåset sen är det klart

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Eller sätt en 10 cm:s slimline på kortsidan ca 10 cm framför bakgrunden som döljer tekniken.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13134

            #6
            Ursprungligen postat av crille24
            okej ja det är klart men tänkte mer om jag kan dölja pumparna och ändå få det att funka bra eller om det alternativet bara är för ytterfilter ?
            Den stora vitsen med bakgrund tycker jag är att utnyttja dem som filtermoduler. Just slimline kan man antingen sätta hela slimlinen en bit ut eller vinkla ett hörn eller sätta den ena om lott och fylla med filtermatta och en liten powerhead. BTN visar hur man kan lägga dem om lott och det är nog den lösning som är den enklast tänkbara http://backtonature.se/sv/tips-tricks/slimline-filter/
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • crille24
              • June 2012
              • 98

              #7
              tack för alla svar
              jag har ett 375 liters akvarium och har två innefilter i varje ände så om det går att vinkla slimline bakgrunden så dom döljs och ändå så att innsuget till pumpen funkar bra så borde det vara den bästa lösningen

              Kommentar

              Arbetssätt...