Bygga grotta/stenröse av frigolit

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mattiasmillberg
    • February 2010
    • 165

    Bygga grotta/stenröse av frigolit

    Har ett 400l malawi kar som jag tänkte se om det gick o bygga en frigolit stenröse/grotta.
    Och sedan försöka tynga ner den med sten.

    Någon som har någon bra ide? gärna med bilder! Hittar bara bakgrunder i frigolit.
    Okey det är ju ungefär samma sak! Men jag har problemet att försöka fästa den utan silicon.


  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Varför inte köra med riktig sten?
    Det kommer att bli jättestor flytkraft i frigoliten, och tynga ner den med sten låter inte som en vidare bra idé. Silikona fast den i botten är isf en bättre lösning.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • mattiasmillberg
      • February 2010
      • 165

      #3
      Har riktig sten nu men mina malawis river ner dem hela tiden. Hade varit schysst med något som inte rasar hela tiden...

      blir svårt att fästa med silicon i och med att det är vatten i karet..


      Kanske kan silicona fast ett stenröse med riktig sten? då rasar dem ju inte! hmmmm nu fick jag mer ideér.. haha

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ja. det är en bättre idé. Annars kan du även lägga stenen redan från botten och upp, för att sedan lägga över med sand/grus. Detta förutsätter att du har något under stenen såsom liggunderlag eller frigolit för att inte riskera bottenglaset.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • simpson
          • July 2012
          • 666

          #5
          Bygg stabilare...

          Du kan ju ta tex små blomkrukor i botten som stora grottor, sedan fylla på med stenar runt och över. Blir ju lite mindre vikt.

          Kommentar

          • Rubberman
            • March 2012
            • 101

            #6
            Limma ihop stenarna med silikon ??

            Kommentar

            Arbetssätt...