100 kg Engelsk sjösten(kattpiss)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SimonSaysBaka
    • August 2009
    • 788

    100 kg Engelsk sjösten(kattpiss)

    En dag började jag undra varför mina katterna skulle in i förrådet hela tiden fattade inte vad som kunde vara så kul där, låter dem inte vara där inne, men ibland glömmer man dörren. Har haft en massor av engelsk sjösten 5mm-1cm förvarat där, och nu fick jag se att katterna har pissat i gruset, det luktar så man håller på att dö, finns de något sätt att rengöra gruset på, har spolat det och kokat det flera gånger, men det luktar satan fortfarande.

    Kan gruset bli användbart om jag lägger ut det i nätpåsar och låter det ligga ute och låta naturen rena det?
    Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Släng det och köp nytt, det hade iaf jag gjort.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Joakim Lundgren
      • August 2006
      • 631

      #3
      Det har hänt mig också. Jag har aldrig återanvänt grus med kattpiss på.
      AKA: Lizardking

      Kommentar

      • Mumin
        • October 2007
        • 3837

        #4
        Ge det som bidrag till 2 000 000 liters poolen, det borde väl spä ut stanken......
        För mycket är inte nog!
        Jag VILL ha en Elefantofon!!

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          Kan gruset bli användbart om jag lägger ut det i nätpåsar och låter det ligga ute och låta naturen rena det?
          Javisst. Det är ammoniak som luktar, det är både vattenlösligt och kan avdunsta. Sjösten är lite poröst, men urinen kommer ändå tvättas ur snabbt.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • SimonSaysBaka
            • August 2009
            • 788

            #6
            Ursprungligen postat av Mumin
            Ge det som bidrag till 2 000 000 liters poolen, det borde väl spä ut stanken......
            Jo om trådskaparen av den tråden ville ge mig adressen till han som kan magi och har ett 2 000 000 liter akvarium, då kan jag ge det till honom helt gratis lol

            Ursprungligen postat av Azur
            Javisst. Det är ammoniak som luktar, det är både vattenlösligt och kan avdunsta. Sjösten är lite poröst, men urinen kommer ändå tvättas ur snabbt.
            Ok då lägger jag ut det, får se om det fixar sig, tackar för svar.
            Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

            Kommentar

            Arbetssätt...