Aquael ODA bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • david87
    • June 2005
    • 710

    Aquael ODA bakgrund

    Hej, kikar på att köpa en bakgrund till min 222l tank. Min lokala handlare kunde ta hem denna bakgrund och jag gillade utseendet på den http://www.dogman.se/akvaristik/inre...-150x50cm.html
    Men dock så är mitt akvarium bara 110x45x45 så det är ju för litet. Blir det konstigt på nått sätt. Tänkte på filterdelen och om stenarna ser konstiga ut?

    Vad tror ni?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Personligen skulle jag satsat på BTN Slimline eller liknande i ditt kar. Jag tycker personligen att en 3D-bakgrund stjäl alldeles för mycket utrymme i ett kar som är 45 cm djupt.
    Sedan är det lite synd att köpa en bakgrund som är 150 cm lång till ett kar som bara är 110 cm, lite mycket som kasseras i onödan...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • david87
      • June 2005
      • 710

      #3
      Hittade en som bara var 120cm på pwss istället var ju lite smidigare

      Kommentar

      • david87
        • June 2005
        • 710

        #4
        Sen så gillar jag just att den är i 3D så den ger djup. Och så att jag slipper ha filter utanför akvariet är skönt också

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          #5
          man kan ju ha filter bakom slimline bakgrund också.

          bara att flytta fram den 5-6cm från bakrutan, borra ett insugshål i neder kant, fyll utrymmet bakom med filterkuber å så en pump i andra änden som leder vattnet tillbaka till framsidan igen mycket smidigt å tar inte lika mycke plats som en 3D bakgrund.
          Senast redigerad av MrH; 16 July 2012, 22:38.
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13134

            #6
            Ja ODA bakgrunden var jag med och diskuterade för några år sen och många tyckte den var riktigt snygg. Kolla in här http://www.akvarieshopen.com/oda-120x50-cm-p-3866.html, om den ser ut så här nu så blir man ju rädd...
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • david87
              • June 2005
              • 710

              #7
              Nä det är inte den bakgrunden jag har beställt åtminstone. tycker de där röd/oranga inslagen förstörde bakgrunden

              Kommentar

              Arbetssätt...