Rot som inte färgar av sig ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • April 2024

    Rot som inte färgar av sig ?

    Finns det någon rot som inte färgar av sig och påverkar vattnet ?
  • Christer5

    #2
    Tack men inte plast några rötter som är sämre eller bättre ?

    Är säkert många som vill veta !

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13133

      #3
      Mopanirötter är otroligt hårda och klarar vattenmiljön bättre än alla andra rötter tycker jag! Red moor (sjunker dåligt) och mangrove/driftwood har en förmåga att mjukna med åren! Alla rötter färgar men red moor lite mindre tycker jag!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Christer5

        #4
        Tack åheim

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13133

          #5
          Vassego christer Rötter som benämns "driftwood" kan vara lite allt möjligt och kvalitén skilja lite och Rötter som benämns "mangrove" är ofta bara "driftwood"
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Lite färgat kan vattnet gärna få vara, om man har så kallade svartvattensfiskar, så trivs de, och färgar ofta ut bättre i lite "dunkelt" vatten. Rötter är bra för att skapa så´nt vatten, samtidigt som det ger en naturlig look. Men det är klart, färgar det för mycket, eller man inte har fiskar som gillar så´nt vatten så är det kanske inte så kul. Då skulle jag inreda mer med sten istället. Jag har nå´n typ av rot, som jag inte minns vad den kallas, som är lite hårdare, och som jag har för mig inte fäller så mycket.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              #7
              Jag tycker mopani är det som färgar värst. Tror inte det finns så många rötter som inte gör det.
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Hepzheba
                • June 2010
                • 104

                #8
                Jag köpte mangrove, som antagligen redan hade färgat av sig för jag tyckte inte den färgade av sig alls. Huruvida de blir mjuka med åren kan jag inte uttala mig om.

                Kommentar

                Arbetssätt...