Inredningsförslag för friska o välmående Malawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenpro
    • June 2012
    • 4

    Inredningsförslag för friska o välmående Malawi

    Hej

    Ska starta ett Malawikar på 240 liter.

    Undrar om vit/väldigt ljus sand går att använda, då jag tycker det är snyggt. Vill få ett snyggt kar men samtidigt skapligt naturtrogen biotop så fiskarna mår bra.

    Har läst lite om att T5 belysningen i Rio 240 karen kan bilda väldigt mycket alger trots bra balans i vattnet o sparsam matning. Är det en skröna eller har ni ideer på hur man stryper ljusflödet på ett säkert sätt.

    Som bottenskydd i karet för stora stenar rekommenderas liggunder eller frigolit ofta. Några speciella ni rekommenderar för att ej släppa ifrån sig farliga ämnen i vattnet?


    Ska ha ett 20 tal Malawis totalt där i, har ni några förslag på små arter (max 10 cm vuxna, gärna mindre) där både hane/hona har starka färger o som är robusta o där några olika arter kan samsas skapligt ihop.


    Tacksam för bra svar =)
  • åheim
    • April 2006
    • 13133

    #2
    Jag tycker spotlight är absolut snyggast i malawi och tanganyika, snyggt med lite skuggiga områden!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Kenpro
      • June 2012
      • 4

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      Jag tycker spotlight är absolut snyggast i malawi och tanganyika, snyggt med lite skuggiga områden!

      Ja det blir nog inte så dumt, Rio karen kommer ju med färdig överbyggnad med ljus ramper men ska titta närmare på spotar. Några kompletta som rekommenderas?

      Sanden är min stora fråga tillsammans med förslag på färgranna relativt små arter att blanda i karet

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13133

        #4
        Nåt sånt här kanske: http://www.ljustema.se/5-led-downlig...FYc3cgodiD9apA
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...