Vita små prickar på mopanirot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paalm
    • May 2012
    • 39

    Vita små prickar på mopanirot

    Hej Zoopet. Såg idag att min mopanirot fått några vita prickar på sig. Verkar bara vara i samma område. Någon som vet något kring vit mögel? svamp eller dylikt på monpanirot?
  • Paalm
    • May 2012
    • 39

    #2
    Ursprungligen postat av Paalm
    Hej Zoopet. Såg idag att min mopanirot fått några vita prickar på sig. Verkar bara vara i samma område. Någon som vet något kring vit mögel? svamp eller dylikt på monpanirot?
    Bumprar om med en bild här på prickarna nu också. Verkar vara svårt att få svar på sina forumfrågor här?! :P
    http://

    Tacksam för några ledtrådar eller tips på det

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      Kan visst inte se bilderna men om rötterna är nya i karet så är det inte så ovanligt. Låt bara vara skulle jag säga

      Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

      Kommentar

      • Paalm
        • May 2012
        • 39

        #4
        Tack Hannes för snabbt svar och ja dem kanske har varit i vattnet i 3 veckor? Läste någonstans om Vattensvamp (Chytridiomycota) och att sötvattensräkor funkar mot det och det vore synd om det var sådant då jag inte vill gärna ha räkor :P

        Btw länken verkar fungera för mig hannes

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Tror inte heller att det är något att bry sig om
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Paalm
            • May 2012
            • 39

            #6
            Okej tack så mycket Kjell, hoppas inte att detta blommar ut till någon massdöd då jag precis tagit upp en gammal hobby och det vore synd att få allt för mycket strul på halsen direkt :P

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              #7
              Om du vill kan du ju alltid plocka upp roten och rengära den med en diskborste
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Paalm
                • May 2012
                • 39

                #8
                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Om du vill kan du ju alltid plocka upp roten och rengära den med en diskborste
                Jo, jag har ett ganska så litet akvarium aquael (hexa) 60 liter så drar jag upp den så blir det lite bök med växter å grus att få till det igen då den är ganska så stor
                Hade hoppats på att slippa det och hoppas malar skulle ta hand om de eller att det inte blir "värre".

                Men annars så får jag nog göra det

                Kommentar

                Arbetssätt...