Flytande reed more, jag blir gråhårig!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    Flytande reed more, jag blir gråhårig!

    Köpte en reed more rot för ca 1 år sedan, i 6 månaders tid hade jag den i en balja med vatten och nedtyngd. Sedan hade jag ingen ro att vänta längre för den sjunker aldrig!

    Nu idag så hittade jag denna i förrådet, där den legat torr runt 6 månader. Har ikväll borrat en massa hål i den "fula" delen och hoppas nu på att den ska ge med sig och sjunka. Åter igen ligger den nedtyngd i en balja, jag ger den en vecka innan den blir brasved.

    Har ett par andra reed more rötter men de har sjunkit efter 2-3 dagar, varför inte denna?
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Dessa rötter kan vara svåra att få att sjunka.

    Jag hade tidigare några stora Red More rötter i mitt akvarium och jag antingen skruvade fast dom under vattnet eller så kilade jag fast dom för att få dom att "frivilligt" sjunka.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Törs inte lägga den i karet, skulle den fara upp så förstör den nog mycket. Får hoppas på att borrhålen pressar ur lite luft iaf.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13133

        #4
        Jag tycker deras flytkraft aldrig ställt till några större problem, använd några större snygga stenar och lägg runt roten och kila fast den, eller låt den flyta under täckglasen.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • gickan_87
          • November 2003
          • 1873

          #5
          Den här är såpass spretig så den skulle kunna ställa till med en massa otyg vilket jag är livrädd för. Får fortsätta hålla den dränkt i baljan.

          Kommentar

          • Paalm
            • May 2012
            • 39

            #6
            Ursprungligen postat av gickan_87
            Den här är såpass spretig så den skulle kunna ställa till med en massa otyg vilket jag är livrädd för. Får fortsätta hålla den dränkt i baljan.
            Hej gör annars som så här att du tar skruvar (som tål vatten) och en bit plexiglas som du sedan skruvar fast den i sedan gräver du ner plattan med roten på i sanden så håller den sig kvar

            Kommentar

            Arbetssätt...