göra egen bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sauser
    • May 2009
    • 133

    göra egen bakgrund?

    är det svårt att göra en egen 3d bakgrund? och vad behöver man för att göra det? material och verktyg? aldrig gjort nån egen men bra sugen att försöka...finns tyvärr inte ekonomi att redan köpa en färdig då mycket pengar går åt knådden som är beräknad till vilken dag som helst nu... eller blir det dyrare attgöra en egen? ska sitta iett 200 liters
    Mvh Robin Brännström
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    matrial = frigolit + husfixliknande massa + lite färg + lack.

    kostnad = kanske en tusing om man köper originallack och räknar med att "första skottet" blir uruselt,
    så man vill nog göra om göra bättre.


    vet man vad man gör, dvs gjort det förr, så kan man ha andra matrial, kommer kanske ner till "ett par hundra",
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • sauser
      • May 2009
      • 133

      #3
      får bli planch till en början då.tycker dom flesta där dock känns lite b... men får åka runt lite finns ju en del butiker här i stockholm så
      Mvh Robin Brännström

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        #4
        Svar lite hopknycklad sopsäck bakom akvariet är billigt och det blir ofta snyggare än en planch.
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          helt svart bakrund, målad kartong / masonit, svart solfilm, svart sopsäck, etc etc,
          är nog väääääldigt mycket snyggare än ett fotografi bakom karet.

          planterar man dessutom rikligt, med en fet bunke med rötter, så ser man ju inte bakgrunden iaf.

          enligt mig så skall man ha malawi / tanga kar, dvs växtlösa med "riktig" bakrund.

          SA + CA + Asien så krävs det ett kar på kanske 375 eller större för att man skall få ut det mesta
          av en bakgrund, dvs då får man plats till att plantera rikligt, massor med rötter, men ändå får
          man plats att låta stor del av bakgrunden "lysa fram".



          .
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • sauser
            • May 2009
            • 133

            #6
            kollat på seawiev sea gillade den om det blir med lite växter och med mycket växter blir det nog seawiev mystic
            Mvh Robin Brännström

            Kommentar

            • MrH
              • October 2010
              • 2825

              #7
              om det är första gången du gör en egen bakgrund å bara ska göra till ett 200liters så är det nog billigare att köpa en färdig.
              det drar iväg lite mer i pris än vad man tror när man ej gjort förut å inte riktigt vet hur man ska göra.
              MrH ---> 175L SA kub

              Kommentar

              Arbetssätt...