Sand från Östersjön

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mashugg
    • March 2012
    • 70

    Sand från Östersjön

    Någon som har erfarenhet av att använda sand tagen från Östersjön t ex en strand eller kanske sand lite längre ut i vattnet.
    Funderar på att kanske använda sådan sand till mitt framtida projekt eftersom jag har havet i stort sett utanför dörren plus att det är lite mer kostnadseffektivt då man slipper lägga ut pengar på just den biten .
  • stefanr72
    • November 2010
    • 1027

    #2
    Bara skölj noga så ska det inte vara några problem, gärna i varmt vatten.

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #3
      det är nog inga problem med den sanden skulle jag tro
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • gonzo44
        • October 2007
        • 2770

        #4
        blev lite nyfiken på vad det är för projekt kan man få en liten vink om vad det kan vara??
        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

        Kommentar

        • Mashugg
          • March 2012
          • 70

          #5
          Tack för svar. Visste väl mer eller mindre att det borde nog vara ok men att jag måste fråga innan jag sätter fart
          Bara å gå ut o reka sand i så fall :P

          Drivved kanske skulle bli snyggt att ha som inredning....

          Kommentar

          • Mumin
            • October 2007
            • 3837

            #6
            Jodå, drivved ÄR snyggt, men det heter drivved just för att den driver......och inte sjunker. Kräver nog ordentligt med kokning.
            För mycket är inte nog!
            Jag VILL ha en Elefantofon!!

            Kommentar

            • SneakySteve
              • July 2010
              • 425

              #7
              Hur går det, hittar du någon sand?

              Själv ska jag åka till landet nästa helg och hämta mig lite egen östersjöstrandsand och stenar till mitt kar. Det kommer då bli enbart VF-inredning (undantaget växter) och DIY-friggo bakgrund. Unikt?
              ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka

              Kommentar

              • Mashugg
                • March 2012
                • 70

                #8
                Jag har och kommer ligga lite lågt med allt som har med akvarier att göra . . .kanske. Anledningen är att jag flyttat hem till Stockholm igen pga jobb så det är lite kaos för tillfället :P. Men en liten räk kub kanske man kan införskaffa sig

                Kommentar

                Arbetssätt...