Måste jag ha kattsand?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fnikanor
    • February 2011
    • 23

    Måste jag ha kattsand?

    Hejsan, nu är det så att jag ska starta upp min 20 liters nano tank och har införskaffat mig lite blästersand som jag ska ha som bottenmaterial. Såg dock nu att många använder sig av kattsand under blästersanden. Måste man det? Sedan vad finns det för kattsand då som ni kan rekommendera?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    ne det behöver du inte. inte till ett så litet kar

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      #3
      Det är absolut inget måste.. men jag tror dom har det för att växterna ska må lite bättre..
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • fnikanor
        • February 2011
        • 23

        #4
        OKej så det är väl till för att få en bättre bakteriekultur...lr? Men bör man skölja ur blästersanden innan lr?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          det kan va bra o göra för att bli av med lite damm, men det behövs inte egentligen. jag brukar göra det ,men många andra gör inte

          Kommentar

          • Cyruz10
            • February 2010
            • 235

            #6
            Jag har kört på Julas blästersand och den har jag aldrig sköljt av innan och det gick kanon. Det blev exakt 0 i grumlighet.
            Men som hannesc säger så är det aldrig fel att ta det säkra före det osäkra, ser du att vattnet inte blir grumligt första "sköljningen" behöver du kanske inte göra fler.

            Kommentar

            • fnikanor
              • February 2011
              • 23

              #7
              Okej a men ska nog göra det för säkerhet skull....Men tackar för den super snabba supporten.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                no problem. vi är snabba här

                Kommentar

                • Vanish
                  • April 2011
                  • 900

                  #9
                  Säger som föregående, om du vill så testa att skölja lite. Men har aldrig behövs för mig och varit helt klart ändå. Det är riktigt skönt att slippa skölja

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    .



                    kört med blästersand i kanske 8-10 kar...

                    (vilket är lite lustigt eftersom jag egentligen inte gillar utseendet på den så mycket...ekonomin styr alltför ofta...)

                    aldrig "dammat av" den....

                    aldrig haft minsta problem med damm....


                    enda problemet jag har haft är när man skall tömma ett kar och skall jaga fatt på
                    små överaktiva dopade förbannade malar som rör runt så man inte ser ett dugg....

                    men det kanske är ett i-landsproblem.....?



                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    Arbetssätt...