Hoppande fisk, BTN:s baksida

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kapten Zoom
    • January 2011
    • 814

    #16
    En oväntad spinoff av att ha tom BTN-bakgrund var att jag fick klarare vatten i akvariet. Fråga mig inte varför. Nu går enbart ett eheim 2075 i ett 530-liters. Verkar funka perfekt.

    Men snart börjar väl fiskarna klia sig kan man tänka.
    Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

    Kommentar

    • Kapten Zoom
      • January 2011
      • 814

      #17
      Efter en heldagsrenovering igår fick jag igång akvariet sent igår kväll. Malen fångades genom att släppa ut 75% av vattnet och bygga en barriär av filtermedia, sen håva upp.

      Det positiva var att jag passade på att ändra layout på pumparna. Nu har jag två pumpar parallellt i sugändan av bakgrunden, en 2000 lit/tim cirk.pump som drar vattnet nästan från botten. Samt ett 1200 lit/tim ytterfilter som har sin pickup endast 1 dm från vattenytan. Blir ett ruskigt drag i speleverket. Vattenytan är minst 1 cm lägre än på utsidan av bakgrunden. Ev får jag glesa ut filterkuberna något för att skapa bättre flöde.

      Jag har fortfarande inte hittat hårt myggnät någonstans på internet. Så om någon har något bra tips, please send!

      Jag kör nu med glipa till vattenytan, vilket är litet dumt, för ljuset bländar nästan. Ger ca 2 cm från vattenytan till överkant av BTN.
      Akvaristens bästa vän: En hink och en trasa!

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #18
        K-Rauta har haft grönt styvt "myggnät" här.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        Arbetssätt...