lagom med syre?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • linusthaman
    • April 2011
    • 46

lagom med syre?

Hej!
    tack alla för all hjälp tidigare när jag satte ihop min BTN Amazonas
    nu har det gått lite tid och jag måste säga att filter fungerar galant!
    alltid kristallklart vatten, häller jag i Easy-Life så är det grumligt i ca 2 timmar sen är vattnet kristallklart igen.

äppelsniglarna förökar sig i takt med att jag åker till djuraffären 1 gng i månaden och lämnar bort en kasse sniglar...
    räkorna lever livet bakom modulen

och diskusarna har fina färger

nu till frågan.

kan jag på ngt sätt tillsätta mer syre? jag vill ha så låg ström på vattenytan som möjligt då jag vill ha flyt växter.
    eller ser det ut att räcka?
    http://www.youtube.com/watch?v=jfOhEVZgIJI (720p)
    och lite innuti akvariet
    http://www.youtube.com/watch?v=-5qMkytxW6w (720p)

(nymatat med artemia och oxhjärta så lite skit i vattnet är det i några minuter)

jag gillar inte kemikalier i akvariet, Easy-Life har jag använt som test på vattnet utöver PH och Nitrit
    men jag vill inte använda kemikalier för att tillsätta syre och syrestenar nej.

varför jag frågar är för att för ibland så står diskusarna vid ytan och andas samt att fjärils cikliderna är inte längre vid utan utan vid mitten av akvariet.

tacksam för svar synpunkter och kommentarer
  • LoGeek
    • September 2008
    • 1651

Nej du ska inte använda massa kemikalier i onödan. Vad har du för temperatur? Tillsätter du CO2?

Vattnet håller kvar mindre syre när det är varmt så om du har hög temp till dina diskusar och inte direkt någon cirkulation på ytan så kan vattnet bli rätt syrefattigt.

Kommentar

• linusthaman
      • April 2011
      • 46

28-29 grader
      inget CO2

det kommer lite bubblor genom vinkeln jag satt dit. ca 20-40/sek
      men så har jag rätt så mycket växter o de växer snabbt

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

Frågan är lagd i kategorin inredning så håll er till detta ämne annars delatas tråden

jag förstår inte vad du frågar efter som har med inredning att göra?
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

Arbetssätt...