Vart hittar jag blästersand?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doktorn
    • February 2009
    • 109

    #16
    Detta är en parentes till tråden, men jag skulle aldrig våga ha något från Biltema i akvariumet, inget från Biltema på min bil och inget från Biltema att cykla på eller att ha i hemmet.

    Jag såg effekterna av en oren blästersand för några månader sen. Det kostade min släkting ca20000kr i fiskar. Svaret från Biltema: " Men det är en blästersand."

    Alla är vi olika. Vissa av oss älskar Biltema, jag avskyr deras kvalitet. Trevlig helg kära akvarister.
    Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      #17
      äh, det står ju för akvarium på säcken, jag litar på dem! Hittade rätt till slut.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        biltema hade faktiskt en sand som var lite suspekt. ( vet inte om de har kvar den) den innehöll nån metall eller vad de var. fanns alltså två olika sorter på biltema.

        men håller med dig doktorn, ibland. kvaliteten varierar rätt hårt på biltema. vissa saker kan va hur jäkla bra som helst o vissa ren skit. men manm får ju väga pris mot kvalitet etc.

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          #19
          Jag köpte olivinsand först, den är big nono.

          Krängde den andra som heter sand, kan has i akvarier står det.

          Vi får se om mina mbunas trivs, hoppas.
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • doktorn
            • February 2009
            • 109

            #20
            Jag har för mig att de bytt ut sanden nyligen mot en ny sort. Läste det nånstans i forumet.

            Vad det gäller min släkting så köpte han samma sand som han alltid gjort, men uppenbarligen var det fel på en batch. Detta kan såklart hända vilken leverantör som helst.

            Jag köper Julas sand som andra ratar, så vi är helt klart olika och experter i våra egna kar.
            Inlägget redigerat 312 gånger av doktorn, senast idag klockan 12:02


            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              #21
              ratar julas sand?! nejnej det gör inte många. jag har julas i flera kar. men det är defacto att biltema finns på fler ställen än jula i landet så lättare att få tag. men jula väljer jag med före biltema.

              Kommentar

              Arbetssätt...